GeCcO Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Har på et eller annet vis rotet med noen slags innstillinger, og nå husker jeg ikke hva jeg har gjort. Problemet er i alle fall at når jeg åpner et bilde i photoshop, redigerer det, og så lagrer det, så får det lagrede bilde langt sterkere farger enn det jeg har redigert i photoshop. Det er altså ikke samsvar mellom de fargene som vises på skjermen under jobbing i photoshop, og når jeg etterpå åpner det lagrede bilde. Noen som har tips om hvordan dette fikses? Lenke til kommentar
amaril Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Åpner du bilde i PS når du får farge forskjelden eller i Windows bilde- og faksbehandling? Mvh Prod Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Når jeg åpner bilde i eks. windows bilde- og faksbehandling så er det stor forksjell på bildet. Åpner jeg det i photoshop igjen, så er fargene korrekte. Antar at det er en fargeprofil som er endret i photoshop da? Lenke til kommentar
amaril Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har samme problemet selv. Kom etter at jeg hadde kalibret skjermen. Tror at det har noe med at PS bruker profilen til skjermen, men windows ikke tar hensyn til det. Mvh Prod Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Du kan nullstille konfigurasjonen til Photoshop ved å holde inne Alt+Ctrl+Shift når det starter opp. Det fikser vanligvis sånne problemer. Men husk at det vil også slette diverse instillinger du har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå