Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer med ukjent årsak

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men og diverse problemer (Store problemer med forbindelsen i WoW ETTER login, bilder som ikke laster ned i browser, websider som ikke laster riktig og delvis viser koder istedenfor det de skal, diverse timeouts og "siden kan ikke vises", nedhentede filer som sjeldent funker etc), har jeg byttet ut CPUn og funnet ut at det må være ett eller annet med nettverksforbindelsen som ikke er som det skal.

I tillegg til det som er nevnt, er det problemer med at jeg ikke kan finne andre maskiner på nettverket på noen annen måte enn å bruke ipn som adresse, og at cmd ping vg.no gir kun timeouts.

TP kabelen fra den siste routern har vært bytta ut uten forandring, coax kabalen mellom den siste routern og en annen router har vært bytta ut, og en annen maskin som er kobla til de samme routerne fungerer helt normalt med tanke på nettverksforbindelse.

Fikk nettopp tips om å bytte ut den siste routern, men jeg får ikke testet det ennå siden jeg ikke har noe nettverkskort med coas tilgjengelig for øyeblikket.

Noen idèer til hva årsaken er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...