Gå til innhold

Anbefalte innlegg

[Fette MizZ]

Jeg har da tatt meg tid til å modde litt på mitt kabinett. Jeg har da et Lian Li PC6099B [Link]

pcmodd0041du.th.jpg

Mitt Kabinett!:) (den saken som stikker ut på den nederste 5"4/3" stasjonene. Er til min WD Raptor som sitter i en Zalman Kjøler, mistet den ene skruen, fant ingen annes som passet, men den passet så jeg brukte den:p Den blir nok flyttet til baksiden i løpet av moddingen.

pcmodd0060zu.th.jpg

Et lite blide fra insiden av kabinettet mitt, fikk i sist uke ny CPU kjøler og vifte til den. Fikk også de en ny ekstern Harddisk, et Icybox kabinett og en WD 200Gb IDE HDD.

Men nå over til litt modding!:w00t:

Det jeg har gjort til nå er at jeg har laget et lite hull rett atmed PSU slik at jeg kan dra 24 pins kabelen til Hovedkortet mitt uten at den er i veien og lager rot inni. Jeg har da også tatt og dratt noen av molex kablene også inn i dette hullet. Samme med strømkabelen til Skjerm kortet mitt.

pcmodd0296sr.th.jpg

Her har du den hulet fra insiden av kabinettet.

pcmodd0307sn.th.jpg

Og her har du det fra den andre siden. Litt kabel rot men det skal jeg få fikset på :yes:

pcmodd0110he.th.jpg

[Fronten]

Så er det over til fronten. Jeg har lengen tenkt på om jeg skulle had en vifte foran HDD'en. Så hadde jeg plutselig en vifte grill og en 80x80 vifte til overs. Siden jeg hadde byttet ut den gamle CPU kjøleren min. TT Tower 112. (Vil du kjøpe den? 200,- PM meg;) for info)

pcmodd0145sg.th.jpg

Mal. Jeg brukte da vifte grillen som mal for viften. Så var det bare å finne fram Dremelen.:)

pcmodd0222gr.th.jpg

Slik ble resultatet :w00t: Er ganske fornøyd med det. Jeg var uheldig med at jeg glapp dremelen noen ganger slik at jeg fikk noen få merker utenfor viftegrillen. Men det er så vit synelige.

pcmodd0264yp.th.jpg

Da er den montert i Kabinettet. Har tatt av fronten for å komme lettere til, og for å ta vekk hybelkaniner.

pcmodd0272ia.th.jpg

Med Lys:D Jeg må si meg ganske fornøyd! Fikk den efekten som jeg var ute etter!

Det neste som står på planen min er at jeg skal lage plass for en til 80x80 vifte bak atmed den andre. For å prøve å få den tempen på CPU.

Noen andre ting jeg kan gjøre når jeg først er i gang? Vil helst ikke bruke så alt for mye penger.

Noen komentarer?

Mvh Martin

Endret av modzona123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heihei!

Så jo bra ut detta da ;) Digger det kabinettet :love: Syns kanskje ikke den grillen var max kul men den funker da;p

Skal du skjære ut no vindu i sia?

Lykke til!

Øyvind

5498139[/snapback]

For å si det sånn. Så har jeg ikke noen penger for tiden :no: Så derfor tok jeg bare den grillen som jeg hadde mulighet til å ta. Tror nok jeg kommer til å kjøpe ny en gang i tiden;)

Jeg har vindu i siden allerede. Følger orginalt med, så jeg kommer ikke til å lage noe der;)

Thx

Mvh Martin

Lenke til kommentar

Ahh, okai;) Men hvordan blir det da lixom? Tenker på viftehullet, ser ut som om du har skjært ut et firkantet hull, det blir jo ikke særlig pent med en grill som ikke dekker..? =)

Okai, men det du kan gjøre er jo å sette vinduet på utsiden elns da, og bruke Umbraco-skruer;) Syns jeg ser jævli kult ut;D

Øyvind

Lenke til kommentar
Ahh, okai;) Men hvordan blir det da lixom? Tenker på viftehullet, ser ut som om du har skjært ut et firkantet hull, det blir jo ikke særlig pent med en grill som ikke dekker..? =)

Okai, men det du kan gjøre er jo å sette vinduet på utsiden elns da, og bruke Umbraco-skruer;) Syns jeg ser jævli kult ut;D

Øyvind

5498229[/snapback]

Nei det som er, er at det er en dør i plexi glass, også rundt CD/DVD rommene er det frostet. Det vil si at det er pusset ned. Luft tar viften inn rundt kantene. plexien sitter ikke helt inn til kabinettet.

Lenke til kommentar

Øyvind

5498229[/snapback]

Nei det som er, er at det er en dør i plexi glass, også rundt CD/DVD rommene er det frostet. Det vil si at det er pusset ned. Luft tar viften inn rundt kantene. plexien sitter ikke helt inn til kabinettet.

5498248[/snapback]

Tenkte mer på vinduet på siden jeg da! :) Men det frontvundiet ditt så kult ut!

Lenke til kommentar

okei :blush:

Jeg misforsto.

Det er allerede slik..:p Har hatt noen arbeids timer på den som jeg ikke har noen blider av, eller skrevet noe om.

Eller det er vell egentlig ikke akkurat Umbraco skruer. Men det ser bra ut.;)

EKS:

pcmodd0039jl.th.jpg

Endret av modzona123
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En Liten Update!

Jeg har nå tatt ut den gamle CPU kjøleren for den kjølte ikke godt nok. Og bestilt meg TT BigWater. Som jeg da skal modde inn i PC'en. Tenkte at jeg skal hive radiatoren opp mellom PSU og DvD rommen. Og pumpen atmed PCI splotene.

Lenke til kommentar
Høres bra ut ;) Vannkjøling er fremtidens kjøling;p

Så bildet av sidedøra nå, så fett ut det;)

Stå på!

5549887[/snapback]

Tenkte å kjøpe UV-Rød plexi til side døren nå etter vært og få laget et hull til en 120x120 vifte til å blåse frisk luft ned rundt cpu socketen.

Lenke til kommentar
Ja, de er jo ikke helt stødige.. men hvor mye betalte du for BigWater da? Bit Typhoon kjøleren (luft) er jo genial den da ;) 300 trur jeg jeg betalte :hmm: ..

5551266[/snapback]

500,- Vil ikke ha noen stor og tung luft kjøler hvis jeg ville det så har jeg en liggende, har så dårlig erfaringer med det at jeg vil ikke kjøpe meg en ny. Den gamle tok hovedkortet pga at den var så tung.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk nytt hovedkort igjen på hw-garantien på kortet som gikk i dørken. Det synes jeg er bra :w00t:

Min veide nesten 1,3 kg eller noe i den duren. Pluss at mitt kabinett er ikke akkurat det som står i ro i uke etter uker. Liker å dra på LAN så jeg tror at vannkjøling vil bli en mye bedre alternativ for meg da.

Lenke til kommentar

TT Tower 112.

Hadde et Asus P5ND2-SLI Deluxe og fikk et Asus P5N32-SLI Deluxe som da er oppgraderingen av det gamle kortet. Men det som er dumt med det er at det nye kortet ikke har de samme gode over klokkings egenskaper. Klokket min Intel Pentium 630 på 3.0ghz til 3.93ghz. Regnet ut at jeg sparte rundt 4-5000,- på å klokke. Så jeg vil veldig gjerne ha det tilbake, men det fikk jeg ikke så jeg får bare være glad for at jeg fikk noe tilbake. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...