Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

RAV-4 Sport Ed. 2005 Smell 4hjulssystem

Amasonic

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har en ny Toyota RAV-4 Sport Edition Turbo Diesel. Bilen er en 2005 modell og har nå rullet 1200km. Far min rygget med den her om dagen og mens han svingte hardt kom det et smell bak i bilen. Han trodde han hadde kjørt på noe, men de var ingenting bak bilen (stor parkeringsplass).. Smellet kom altså av ett eller annet med drivverket tror vi....

Noen som har hørt om lignende problemer? Hva er svakhetene til Toyota RAV-4.. Hørt noe om clutch på de tidligere modellene... Vi har jo garanti en god stund enda..

Far min ringte verkstedet til Toyota og snakket med en mekaniker som lurte på om smellet kom ved hardt sving når vi rygget, og de var tilfellet... Han snakte om at firehjulssystemet låste seg, og de kan stemme angående smellet...

Vet ikke hva som skjer videre

Trygve

Endret av Amasonic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis diffen bak har låst seg 100% vil du garantert merke det på videre kjøring. Spesielt i sving med fullt rattutslag i lav fart. hjulene begynner rett og slett å hoppe da ytterhjul og innerhjul prøver å holde samme fart.

Har ikke hørt om lignende på Rav4, har heller ikke kjennskap til hvordan drivverket på disse er. Men har sittet på en stor MB varebil der den mekaniske sperra i bakakselen hadde låst seg.

Lenke til kommentar

Hvis han får dårligere sving, så er det sperre forran også :)

Du kan dra den gode gamle for å se om sperra bak er låst ved å be faren din spinne på snø å du sjekke om begge hjula spinner ;) (litt usikker på om den har bakhjulstrekk til vanlig, eller er det forhjulstrekk? Kommer ann på fordelingskassa, som jeg ikke husker hvordan er på disse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...