Christian_ Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg holder for tiden på med å lage en side for en kamerat. Dette er en bestillingsside hvor kunder kan bestille varer rett fra siden. Det er kun èn side som man bestiller på. Jeg vil da ha en boks hvor det står prisen. Bestilligskjemaet er bygd opp av avkryssningsbokser som inneholder formen på varen og dropdownmenyer som inneholder antall. Jeg kan absolut ingenting om Javascript. Er det noen som kunne hjelpe meg med dette? Har fått litt starthjelp av en på et annet forum. Vil benytte kjansen til å lære meg litt Javascript i samme slengen. Jeg har denne HTML koden <select name="sekskant" size="1" id="1"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> </select> <select name="Femkant" size="1" id="2"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> </select> <select name="sekskant" size="1" id="3"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> </select> <input type="checkbox" name="pynt"> <!-- Hvis markert, skal antall valgt i alle dropdownmenyene til sammen ganges med fem --> <div id="total">Total kr 0,-</div> Jeg vil altså at hver gang noe i disse dropdownmenyen/checkboxen endres skal <div id="total"> endre innhold. Altså et regnestykke ala dette: (select id 1 value*prisen id 1)+(select id 2 value*prisen id 2) +(select id 3 value*prisen id 3) +((om checkboxen er markert) (select id 1 value + select id 2 value + select id 3 value)*pris Var dette vanskelig forklart? Takker for alle svar Mvh Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå