Boddiz_ Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 hva er poenget med å spille inn høytalere? Hvordan gjøres dette? Kan jeg ikke spille for "full-hals" mens jeg spiller inn? Tenker på disse høytalerne om det skulle ha noe å si ... JVC CS-HX6955 6x9 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Alle høytalere skal spilles inn.. Er vel sikkert noen unntak som horndiskanter (ikke sikker fordet jeg har vært lite borti det) Det er for å myke opp opphenget høytalerene "henger" i Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Skulle ikke være noe problem å spille høyt om det er skikkelige saker. Bare ta det litt med ro de første 5 - 10 sek så er det bare å guffe på innenfor området hvor forsterkern klarer å kontrollere elementet Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Kan nevne en liten a-ha opplevelse jeg hadde med mine Dali blå 5005. Bass området var totalt fraværende de første 40-50 timene jeg spillte, men så med tiden merker jeg at bassen bare kommer mer og mer, så man ødelegger nok ikke elemente hvis man guffer opp litt selv når dem er nye, men lyden er langt fra hva den vil bli(i hvertfall var den det på mine høytalere.) Lenke til kommentar
Defus Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Tja, eg spilte vel inn høytaleran i 5 min mens eg henta noe inne i huse, men dem spilte ikke orntlig for lenge etter Tok ikke så godt vare på jblan før:) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Effekten ved å "spille inn" høttalere er å myke opp opphengene og få det hele til å "sette seg". Enkelte parametre vil forandre seg underveis, og derved også endre elementets lydkarakter. En enkel måte å spille inn høyttalere på, er å plassere dem på et bord e.l. og skru opp volumet så mye du kan uten at høyttaleren bunner eller vrenger. Jo høyere du spiller, jo kortere tid tar innspillinga. 24-48 timer pleier å være plenty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå