Gå til innhold

Casio kamera som Lefdal selger til 1799

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vurdert et nytt kamera, og har sett litt på det svarte Casio kameraet som Lefdal selger til 1799. 6mp og 3x optisk zoom. Dette virker VELDIG ålreit, og Casio yter jo kvalitet.

Så, er det noen som har det ? og er det mulig å bruke prisgarantien på dette her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har vurdert et nytt kamera, og har sett litt på det svarte Casio kameraet som Lefdal selger til 1799. 6mp og 3x optisk zoom. Dette virker VELDIG ålreit, og Casio yter jo kvalitet.

Så, er det noen som har det ? og er det mulig å bruke prisgarantien på dette her ?

5497510[/snapback]

Hei!

Der glemte du modellbetegnelsen gitt! Det er vel Casio Exilim EX-Z110 du skriver om? Dette skal være et veldig kurrant kamera i den prisklassen. Har lillebroren, modellen EX-Z10, og det er et knallbra kamera! Tar helt ok bilder, samtidig som det tåler en støyt. Har blandt annet mistet det i gulvet og i snø tidligere, og det har ikke forringet kameraet! Mht prisgarantien vet jeg ikke helt hva du tenker på der. De rimeligste prisene jeg har sett på EX-Z110 er vel pluss minus et par kroner rundt det tallet du skriver her selv, så der er det nok ikke så mye penger å hente.

Mvh Westen

Lenke til kommentar
Hei.

5497510[/snapback]

Når det gjelder Lefdal så er de det samme som Elkjøp, bortsett fra navnet da. De benytter det samme varelageret, og har som regel nesten de samme prisene. Og, som folk er inne på her, Lefdal har sluttet med prisgarantien.

Da jeg sjekket begge hjemmesidene i dag, var faktisk Elkjøp billigere enn Lefdal. F.eks. Casio Exilim EXZ-120 til 1.995,- hos Elkjøp og til hele 2.445,- hos Lefdal. Dette er internettpriser, mulig det koster mer i butikken.

Casio digitale kameraer har jeg ikke peil på.

Lenke til kommentar

De billigere Casio kameraene har stort sett et betraktelig høyere støynivå i bildene enn de av konkurrentene som har erfaring med foto. Når man snakker seks megapixler til under 2000 kroner, så blir man uansett fort litt skeptisk.

Se deg heller om etter et kjent kameramerke til samme prisen. Ikke la det skremme deg at de har færre megapixler... for i denne prisklassen er det faktisk positivt med færre megapixler enn seks ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Casio Exilim EX S-500. Det har bare 5 mpixel, men det er ekstremt lite, og tar veldig gode bilder. Filmfunksjonen er også veldig bra. 640*480 med lite støy. Kameraet koster 2500 på elkjøp nettbutikk, men fordi det er halvparten så tykt som det du skrev over så ga ihvertfal jeg denne summen ekstra for et kamera som sklir inn i enhver lomme og alikevel tar veldig bra bilder.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Casio Exilim EX S-500. Det har bare 5 mpixel, men det er ekstremt lite, og tar veldig gode bilder.

5 megapixler er faktisk ikke ekstremt lite, snarere alt for mye til et så enkelt kamera. Opptikken klarer rett og slett ikke å utnytte 5 megapixler.

Dette virker VELDIG ålreit, og Casio yter jo kvalitet.

Hvor har du det fra? Er vel ikke så mange andre elektronikkmerker som er kjent for å ha dårligere kvalitet enn Casio, det er derimot svært mange som er kjent for å ha bedre kvalitet.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Casio Exilim EX S-500. Det har bare 5 mpixel, men det er ekstremt lite, og tar veldig gode bilder.

5 megapixler er faktisk ikke ekstremt lite, snarere alt for mye til et så enkelt kamera. Opptikken klarer rett og slett ikke å utnytte 5 megapixler.

5521086[/snapback]

mente jo at selve kameraet er ekstremt lite i størrelse da.. luringen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...