Stian-Gj Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Jeg har en Dell Dimension 8300. Den begynner å dra på åra. Jeg vil gjerne oppkradere pcn istedet for å kjøpe en ny. Trur jeg kan spare litt penger på det. Men jeg vil gjerne ha et annet hovedkort. Fordi jeg har hørt at Dell hovedkort er "merkelige". Men jeg vil sansynlihvis kjøpe et nytt skjermkort. Jeg har 2,6 GHz og 1 gb ram. Radeon 9800 pro. jeg har IDE hardisker som jeg gjerne har lyst til å ha. Men har også lyst på muligheten til å koble til SATA disker en gang? Er dette mulig? Jeg har aldrig bygd en pc før. Men er ganske flink teknisk. Har bytta på mye inni pcn. Men med litt veiledning trur jeg at jeg kan få bygd pcn. Er det noen som mener at jeg sansynlihvis ikke ville klart det? er det en stor rissiko for at jeg ødelegger deler? Er det vanskelig å koble Prosessor til hovedkort? Hva med strø adapter? Jeg kjøper sansynlighvis nytt kabinett , skjermkort , hovedkort og kanskje prosessor. Er det noen som har noen råd? hva jeg kan kjøpe? og hvilket hovedkort som passer til mye? Hva vil dette koste? Jeg er ikke ute etter det beste. men noe som er bedre enn det jeg har og som er greit nå. Takker, håper på noen fornuftige og hjelpsomme svar. Endret 26. januar 2006 av Stian-Gj Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Et forslag: CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2250 kr Hovedkort: ECS RS482-M, ATI RS482+SB400, Socket-939 DDR, VGA, m-ATX, LAN, PCI-Ex16 590 kr Skjermkort: Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 1195 kr Kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) 395 kr Totalt: 4430 kr Dette er en kraftig prosessor og et ok skjermkort. Men du kan godt velge en svakere prosessor om du ikke trenger så kraftig. Hvilken type minne har du? Lenke til kommentar
Stian-Gj Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har 2x 256 ddr ram trur ikke det er 400 et eller annet. men jeg har også 1x 512 som er 400 vet ikke hva det er 400 av.. det husker jeg ikke. Men karer det hovedkortet å ta IDE harddisk og SATA harddisk? eller er det ikke mulig? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Men karer det hovedkortet å ta IDE harddisk og SATA harddisk? eller er det ikke mulig? det skal gå det! Effikkan sitt oppsett er fint det, men har du et spesiellt budsjett ? Et lite tips er å se over innleggene for skrivefeil før du poster..(om du ikke har lese & skrivevansker) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det gamle minnet er det ikke noe poeng i å benytte. Hovedkortet støtter fire enheter for IDE + fire enheter for SATA. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Stian-Gj Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har forandret toppicn. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal bruke enna. Jeg skal sanynlihvis kjøpe utover våren... Må tjene litt penger først. Jeg kommer sikkert til å bruke litt. Kan være at jeg kjøper ny ram og harddisk når jeg kjøper det. spørs helt når jeg kjøper det. Men trur jeg har fått gode nok råd nå. Så takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå