pcp160 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Lurer bare på om noen her har erfaring med flashing fra XT til PE på X1800XT? Prøver å finne en grei måte å få utnyttet potensialet i Powercolor X1800 kortet, og har da hørt at PE bios er en mulighet. Har aldri flashet noe ATI kort så er litt usikker både på fremgansmåte og resultat. Målet er å ha en brukbar klokk uten og kjøre en haug med forskjellige verktøy, og/eller Catalyst-driten. Burde jo ikke være nødvendig å bruke tilsvarende 2x Norton Internettsecurity i resursbruk bare for å ha et skjermkort igang på grei fart... Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Dette finner du i tilfellet på www.techpowerup.com. Lette litt der og fant en side med alle deres tilgjengelige BIOS-er: http://www.techpowerup.com/bios/. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Har vurdert å gjøre det, men har feilflasha et ATI kort før.. (R.I.P X800GTO2) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ja, jeg tok en sjags, og hentet bios fra PE og smalt den inn jeg, orker ikke mer av ATI stuket... Ser ut til å fungere utmerket så langt i alle fall. Var litt skummelt et lite øyeblikk, fordi jeg fikk aldri noe bilde igjen etter flashing , men ventet en stund, og etter restart var alt i orden igjen. Jeg ser at jeg nå har fått nyere versjon bios, samt at scoren nå ble en god del bedre uten manuell klokking. Fikk akkurat 10K i 3DMark 05 uten å gjøre noe som helst. Kjernespenning går også nå til 1,48 under load Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Har du link til biosen du brukte? Hva flasha du med? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Biosen jeg brukte finner du her ATI Radeon X1800 XT PE BIOS. Når du extracter den rar filen, får du 2 mapper, en med ny bios, og en med ATIWinflash. Så jeg flashet med den, bare kjøre ATIWinflash.exe, og tok en backup av orginalbios først også jeg da. Hvis alt går i dass, har man da muligens en liten mulighet til å gjenopprette sammen med et pci kort eller noe To ting jeg fant ut underveis: Jeg hadde skrudd av (deaktivert) ATI relaterte services, og da hang ATIWinflash, så jeg måtte starte services igjen, og tok med cli.exe, slik at Catalyst er igang og kjører på normalt vis før man begynner. Når du skal flashe må du krysse av for "force bios" i ATIWinflash gui!. Ellers er det naturligvis en liten fordel at kortet klarer 700/800 med 1,48V gpu V-core på forhånd... Har ikke funnet ut hva spenningen på minnet er, eller altså om den er endret på PE vs XT. Har jo ikke allverden av erfaring med denne bios'en enda, men har kjørt mange runder 3DMark uten noe tull her nå i alle fall, så regner ikke med noe trøbbel. Får ikke kjørt testen i ATI-tool, fordi den ikke da øker farten, så artifacts testen går ved 2D hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå