Marvil Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hoi, Er denne funksjonen borte vekk i Windows XP, eller er det noe måte å aktivere det på..? Husker vi gamle dager sendte meldinger til hverandre på skolen via dette, men får ikke gjort det her på nettverket (hjemme).. Ganske praktisk om jeg f.eks skal ha en URL over til PCen som står ved siden av.. Noen forslag..? (nei, det er ikke ment som fanskap, men praktisk siden jeg ofte har laptopen svivende ved siden av her) Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du kan åpne kommandolinjen (Skriv CMD i Start>Kjør) og skrive "net send ip/maskinnavn beskjed". Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Er faktisk slik at Messenger Service ble deaktivert i SP2, tror jeg. Men vet ikke hvordan man skrur det på igjen, mulig at det ble fjernet helt. Endret 25. januar 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Er faktisk slik at Messenger Service ble deaktivert i SP2 5497369[/snapback] Korrekt. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 og at PCene må vær ei samme arbeidgruppe. ellers fungerer ikkje messenger funksjonen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Er faktisk slik at Messenger Service ble deaktivert i SP2, tror jeg.Men vet ikke hvordan man skrur det på igjen, mulig at det ble fjernet helt. 5497369[/snapback] Det funket slik du skrev det før du redigerte innlegget.. Jeg fant Messenger, og fikk skrudd denne på. Maskinene trenger tydeligvis ikke å være i samma arbeidsgruppe.. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hvordan skrudde du det på? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Husker at jeg sleit med samme problemet. Mener å huske at jeg fant ut at man bare trente messengertjenesten til slutt, men jeg prøvde også Fomine Netsend. Hvis begge maskinene har på denne så tror jeg det funker da også. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 1. Open Windows Explorer.2. In the left pane, right-click My Computer, and then click Manage. 3. In the Computer Management window, expand Services and Applications in the left pane, and then click Services. 4. In the right pane, double-click Messenger. 5. In the Messenger Properties (Local Computer) dialog box, click the General tab. 6. On the General tab, select Automatic from the Startup type list, and then click Apply. 7. Under Service status, click Start, and then click OK. Kilde: http://support.microsoft.com/default.aspx?...8&Product=winxp Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Eller du kan gå i cmd og skrive "net start messenger" edit: Dette er jo ikke en permanent løsning, dersom du skal ha tjenesten til å starte hver gang maskinen starter. Da må du inn inn i Services and Applications. (Eller du kan trykke start - kjør - og skrive "services.msc" (uten ")) Endret 26. januar 2006 av skjøge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå