Gå til innhold

Total War: Diskuter/funder/opplys Om(Nye)ofisielleM2TW bilder


Anbefalte innlegg

Hei! Dette er tråden for å diskutere rundt og om bildene som er offisiellt "utgitt" av SEGA og/eller Creative Assembly.

Vi kan også fundere over bildene og se om vi finner ut av nye småting i dette spillet i forhold til de tidligere.

Dette er også tråden for å opplyse om: "Nye bilder på gamespot *link* nå karer!"

 

Denne førsteposten vil også etterhvert linke til alle stedene der nye bilder kan og vil dukke opp og slike ting.

 

Først vil jeg opplyse om noe en på et annet TW -forum la merke til: (se på bildet nedenfor)

 

På bildet kan vi se de velkjente enhetbannerne, men legg merke til forskjellene på kavaleriet, infanteriet og bueskytterne og artilleriet sine bannere (blir det riktig å si missileriet?).

Kavaleriet har et horisontalt rektangel -formet banner. Infanteriet har et vertikalt rektangel formet -banner og bueskytterne har et trekantet banner. En liten fiffig ting :) . Link til "kilde"

 

 

Av dette bildet kan vi se at soldatene har tydeligere fingre nå enn før i RTW. Før var det bare en klump..

 

Også må jeg opplyse om at det er kommet noen nye bilder på Medieval 2 siden til totalwar.com . Link til bildene

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Det blir jo ikke noe "plastic fantastic" akkurat :wee: men de blir altså skitne underveis i kampen.

Se forresten på dette bildet her:

screen8_large.jpg

Se på han fyren nede i høyre hjørne. For meg ser det ut som om fyren er i ferd med å brekke nakken.. Delicious! :grin:

Er det ikke forresten gamle turnameringspyd ridderne der bærer med seg? Blir vel litt teit at de har med det i kamp vel? Hadde de ikke helt vanlige ordinære spyd til det? Er det forresten bare jeg som syns fyren til venstre for han andre har en latterlig lang arm og at det er rart at det ser ut som han ikke holder noe, eller noe å holde noe med i det hele tatt?

 

Nå vil det forresten være noen bygninger utenfor murene, noe vi blant annet kan se av det første bildet, som er utenfor borgen. Noen som har peiling på hvilken tye units de brune med hvite hetter er forresten? Klarer ikke helt bestemme meg om det er infanteri eller bueskyttere. Noen hevder forresten at det virker som om at det er kvinner på grunn av klærne. Noen som har en mening angående det?

 

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

De lansene var jo kjekke i kamp, de var lagd sånn at all vekta til hesten og ryttern gikk inn i tuppen på spydet når de traff noe/noen(hvis brukt riktig). Hvis fienden ikke snur seg og løper etter det... så har de jo alltids sverdet sitt. Vanlige spyd funker ikke på samme måten.

 

Når det gjelder de karene med hvite luer, så er jeg rimelig sikker på at det er Tyrkiske bueskytere, kanskje Turcoman Archers eller no sånn.

 

Kvinnfolk er det ihvertfall ikke, ingen islamist ville sendt kjærringer til å krige for dem.

Lenke til kommentar

Det er tyrkiske bueskyttere ja, har sett et screen hvor man ser dem tydeligere fra en litt annen vinkel...fant selvsagt ikke det bildet nå men...

 

Blir kanskje litt i overkant urealistiske de fargerike lansene, men bryr meg ikke så mye, så lenge ikke det er så mange enheter som har mange farger. Det jeg savner mest er hester med litt skikkelig armor på seg.

Lenke til kommentar

Er stadig og ser rundt på forumene til twcenter.net der en bruker la merke til at buene har strenger nå! Før så vi ikke noen strenger på buene og heller ikke en pil før den ble skyti ut tror jeg.

Bilde:

ss_medieval2_02.jpg

 

PS: Se nøye!

:hmm: Kom til å tenke på noe.. Tror dere strengene vil bli trukket tilbake, av bildet ser det dessverre ikke slik ut :( (med dette er jo også et bilde på et tidlig stadium så kan jo hende de ikke har fått det inn enda) . Jeg er en bueskytter -"fan" og vil gjerne se på at en pil blir tatt opp fra en slik piltaske (eller hva det nå heter...*jernteppe*), spent på buen, trukket tilbake og fyrt av.. :D

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

"piltaske" = pillkogger. Så vet du det :) Joda, det hadde vært stilig om dem tok opp piler fra et kogger, la den på buestrengen, spendte buen og så skøt. Dog tror jeg dette til blitt en veldig avansert animasjon som ville slukt maskinvare glatt! Husk at spillet skal være kjørbart på minimum 1 HB ram og gjerne minimum Nvidia 6700/6800 (tilsvarende hos ATI) ;)

Lenke til kommentar

Jeg er stadig inne på twcenter.net sitt forum. I dag kom jeg over følgende tråd som inneholder dette bildet:

17ts1.jpg

Dette bildet var i et av magasinene som hadde mange ekslusive sider. Som dere kan se av bildet virker det som om byer og borger vil bli veldig mye integrert i landskapet og ikke bare litt slik jeg har trodd hittil. Det kan se ut som om bildet bare er et "art -bilde" men det kan jo hende på grunn av at det har blitt scannet inn. Flere har forresten bekreftet at bildet finnes i magasinet, og at det er offisielle bilder fra Creative Assembly.. Så jeg må bare si at dette virker jo utrolig lovende!

 

Stusset litt over en kommentar fra en av brukerne på forumet..

...I can see a very narrowchokepoint there...

Hva betyr narrowchokepoint?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Jepp. Og, chokepoints i bakker er søte ting. Sett opp en phalanx, ett regiment med bueskyttere,og kampen er vunnet =)

5555329[/snapback]

Yes! Så sant du ikke gjør som jeg gjorde en gang. Satte mine vakre bueskyttere (cretan archer) med flammemodus på rett i ryggen på mine phalanx folk. Oida!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...