Battone Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Noen ganger når jeg skriver så plutselig endrer spacbar seg til å slette istedenfor mellomrom.. Vet ikke hvordan du slår den tilbake. Det jeg bruker å gjøre er å med tastaturet, så kommer det tilbake til normalen etterhvert.. Jeg feilsøkte sist det skjedde og fant ut hvilke taster, men nå har jeg glemt det så kanskje noen vet.. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du har nok kommet borti "INSERT" knappen på tastaturet. Du finner den rett over "DELETE". Lenke til kommentar
Battone Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Ah, takker, skjønner ikke helt hvordan jeg rotet meg borti der.. Kan det være flere taster som gjør dette eller er det kun insert? **** Og er det det eneste den knappen er til i win xp, eller har den flere "fornuftige" bruksområder... Endret 25. januar 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Tror det bare er insert. Du kan lett komme borti den når du f. eks trykker på delete. Skjer med meg all the time, ganske plagsomt igrunn. Googlet litt og fant ingen andre bruksområder for denne knappen så.. hvem vet? Kanskje noen sære programmer bruker den til noe nyttig? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Insert_key Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Tror det bare er insert. Du kan lett komme borti den når du f. eks trykker på delete. Skjer med meg all the time, ganske plagsomt igrunn. Googlet litt og fant ingen andre bruksområder for denne knappen så.. hvem vet? Kanskje noen sære programmer bruker den til noe nyttig? 5497524[/snapback] Napp den ut! Problem solwed Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Tror det bare er insert. Du kan lett komme borti den når du f. eks trykker på delete. Skjer med meg all the time, ganske plagsomt igrunn. Googlet litt og fant ingen andre bruksområder for denne knappen så.. hvem vet? Kanskje noen sære programmer bruker den til noe nyttig? 5497524[/snapback] Napp den ut! Problem solwed 5498932[/snapback] ja! det er jo en løsning.. har selv aldri brukt den knappen!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Scroll Lock er også ein knapp dei fleste aldri har brukt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Scroll Lock er også ein knapp dei fleste aldri har brukt. 5498966[/snapback] hva er den til egentlig? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Som folk skjønner så har ikke jeg heller brukt den, nå vet jeg ihvertfall hvilken key jeg skal irritere meg over, før har den bare vært en merkverdighet på tastaturet..... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Scroll Lock er også ein knapp dei fleste aldri har brukt. 5498966[/snapback] hva er den til egentlig? 5499059[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_lock In the original design, Scroll Lock was intended to modify the behaviour of the arrow keys. When the scroll lock mode was on, the arrow keys would scroll the contents of a text window. In this sense, Scroll Lock serves a similar purpose to Num Lock and Caps Lock: it enables a secondary function of a group of keys. Today, this particular use of Scroll Lock is rare. Only a few modern programs still honour this behaviour, such as Microsoft Excel (in the behaviour of arrows — when Scroll Lock is on, the selection does not move) and Lotus Notes. In modern GUI environments, scrolling is usually accomplished using other means such as scrollbars. Endret 25. januar 2006 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå