Shotherra Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) En kamerat av meg har en 86 Sierra IS. Den stoppet nylig så jeg måtte taue den hjem (et fryd for øyet, Opel tauer Ford!!) Etter litt feilsøking fant jeg at den gir litt bensin akkurat i det man drar starteren og så kutter den på bensinen mens starteren fremseles går.. pumpa går i 1sek når tenninga slås på som den skal gjøre... Må jo være en eletrisk feil siden pumpa kutter rett etter start. Noen som aner hvor releet til pumpa sitter da? har hørt at nødstopper bryteren til pumpa kan være årsaken... ca 1l kjølevann på 2uker forsvunnet! helte også på 2,5l olje da den.. mulig gåen toppakning da?? Har tvangskjørt pumpa men jeg prøver å starte den... hjalp ingenting. fant også ut at det ikke er no gnist på tennpluggene, coilen skal være ok så har en mistanke om at tenningsmodulen kødder her... Endret 26. januar 2006 av CorVette Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Opel tauer Ford? Har selv taua en del Ford'er med min 86' Kadett, så er vel sånn det skal være On topic: Sjekka lekkasjer i kjølesystem, slanger og radiator? Sjekka at ikke bensinpumpa er gåen og at den får konstantstrøm? Hva skjer om dere prøver å taue den i gang? Off topic igjen: Kvasskam på Vectra 2.0l 8V er gøy, så vurder det sterkt Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Opel tauer Ford? Har selv taua en del Ford'er med min 86' Kadett, så er vel sånn det skal være On topic: Sjekka lekkasjer i kjølesystem, slanger og radiator? Sjekka at ikke bensinpumpa er gåen og at den får konstantstrøm? Hva skjer om dere prøver å taue den i gang? Off topic igjen: Kvasskam på Vectra 2.0l 8V er gøy, så vurder det sterkt 5497009[/snapback] Kan ikke se noen direkte lekkasjer på kjølesystemet eller olje søl rundt motoren... bensinpumpa virker men det er nok elektronikken som kutter den som sagt. Har ikke prøvd å taue den igang men tror ikke det hjelper eller ka? Vurderer kvasskam jeg og på min vectra 2.0i. Skal sette på grenrør til helga hehe. Får heller vente med kvasskam til sommeren. Skal kjøre opp på rudskogen på omc treffet og ut på banen... vrrrOOOOMMmmm Lenke til kommentar
Nils`n Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det kan også være tennings låsen. onkeln min var plaget med at bilenstoppet, ikke ville starte lysene slo seg av osv. og det var tenningslåsen. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Det kan også være tennings låsen. onkeln min var plaget med at bilenstoppet, ikke ville starte lysene slo seg av osv. og det var tenningslåsen. 5503663[/snapback] Det er nok ikke tenningslåsen tror jeg da, bilden starter fin den men lysene slår seg ikke akkurat av... hm, tror jeg må sjekke den elektriske delen på tenningslåsen.. er jo noen ledninger som gjør at den skal "starte" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå