Gå til innhold

ASUS A6Ja - Vurderer denne, hva er galt med den?

ZanZel

Anbefalte innlegg

Heisann fant en bærbar hos komplett her! Den koster bare 13000 og har x1600 pluss litt annet smågodt..

Fabrikantgaranti: 2 år. Oppgraderbar til 3 år (se tilbehør).

Leveres med

Bæreveske

Optisk mus

Stort batteri (8-cellers)

Produktinformasjon

Produktbeskrivelse ASUS A6JA-Q011P - Core Duo T2300 1.66 GHz - 15.4" TFT

Dimensjoner (BxDxH) 35.4 cm x 28.4 cm x 3.5 cm

Plattformteknologi Intel Centrino Duo

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Prosessor Intel Core Duo T2300 1.66 GHz ( Dual-Core )

Cache-minne 2 MB - L2 Cache

RAM 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 533 MHz

Kortleser Ja

Harddisk 80 GB - 4200 opm

Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag)

Skjerm 15.4" TFT aktiv matrise WXGA (1280 x 800)

Grafikk-kontroller ATI MOBILITY RADEON X1600 - 256 MB

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g

Trådløs NIC Intel PRO/Wireless 3945ABG

Notebook-kamera Integrert - 1,3 Megapiksler

Inn-enhet Mus, tastatur, touchpad

Strømforsyning AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition

Jeg synes dette tilbudet er for godt til å være sant.. så hva er det som ikke stemmer her?

kom gjerne med dine komentarer om denne maskinen eller andre maskiner slik at jeg får mest for pengene mine!

hvis ikke så tror jeg nesten at jeg går for den maskinen her!!

håper på masse svar!

Mvh

ZanZel

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noe galt med denne pcen. De fleste modellene til asus er ganske bra priset.. A6en jeg kjøpte for 4 måneder siden var også veldig rimelig i forhold til lignende pcer fra andre produsenter.. kan bare anbefale asus på det beste jeg =)

Lenke til kommentar

Ja det høres jo fantastisk ut.. stusser litt på harddisken, skjermen og prossessoren kanskje..

skjermen burde kanskje vært wsxga

litt raskere harddisk: 7200 rpm

prossessoren er jeg usikker på.. er det sånn som p-m slik at den tilsvarer en p4 rundt 3 ghz ?

Lenke til kommentar
Ja det høres jo fantastisk ut.. stusser litt på harddisken, skjermen og prossessoren kanskje..

prossessoren er jeg usikker på.. er det sånn som p-m slik at den tilsvarer en p4 rundt 3 ghz ?

5497583[/snapback]

HDD'en er nokk litt for treig ja, selv til bærbar å være, se på en med 5400 istedenfor, eller bytt ut selv.

Lenke til kommentar

5497583[/snapback]

Må si meg litt enig her.. Skulle gjerne sett at den hadde bedre skjermoppløsning. Noe som er for viktig for meg til at jeg kunne kjøpt denne.. det var litt kjipt egentlig, for resten var jo konge :D

Lenke til kommentar

Hei, har også sett litt på denne. Når det gjelder harddisken kan jeg anbefale følgende artikkel som tar for seg flere ulike harddisker med ulik omdreiningshastighet og sammenligner ytelsen: http://www.laptoplogic.com/reviews/detail.php?id=92. Det hadde værtkjekt å vite hvilket merke og hvilken modell som brukes i a6ja, noen som vet?

Ellers er oppløsningen et mulig ankepunkt, men det beste er egentlig å se på noen pcer med ulik oppløsning i den skjermstørrelsen, og se hva en liker.

Et tredje punkt er at den har litt lite RAM, selv ville jeg nok gått for 1 GB. Dessverre står det ikke om det er 1*512 eller 2*256, så det er ikke godt å si hvor grei den er å oppgradere.

Det er også flere som mener at byggekvaliteten på A6-serien fra Asus ikke er like god som andre serier fra asus, personlig synes jeg den er ok (har brukt to andre A6-pcer).

Kortleser har ikke Compact Flash-leser, det kan jo være litt dumt for noen (som meg :))

Batteritiden er heller ikke den beste: http://www.tomshardware.com/2006/01/16/wil...icker_response/ (a6ja brukt som testmaskin)

Skjermkortet trekker opp, det er et relativt raskt kort, og med avivo-støtte er det godt egnet til å spille av HD-materiale (visstnok er x1600-kortene greie til minst 720p, og x1800+ anbefales for 1080p, men har lest at x1600 skal takle 1080p også).

Alt i alt synes jeg pcen virker bra, men kan jo være greit å være klar over hva som kunne vært bedre :)

Lenke til kommentar

Asus har til nå utelukkende brukt Hitachi-harddisker. Komplett pleier også å si minnemengden enten totalt eller f.eks. 2X512. Førstnevnte vil si at maskinen er levert med en brikke, mens sistnevnte blir den ikke overraskende levert med to brikker.

Det ser ut som at strømforbruket i tomshardware-testen viser at strømstyringen ikke fungerte i testeksemplaret. Forhåpentligvis er det bedre i modellene som er i salg.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!!

Angående minnet så står det oxo hvis du velger å vise mer produktinformasjon. Der står det at det er 1 av 2 spor ledig. Dvs en brikke på 512.. det er jo enkelt å slenge på en 1gb brikke til etterpå da.

Ser fra Asus sin side at de leverer den med wsxga også.. synd ikke komplett har den modellen..

Harddisken går det jo å bytte om den skulle være helt elendig..

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at Asus vil gjøre maskinen Memron-kompatibel er vel om de bruker det som slagstriks for å få flere til å kjøpe Yonah-maskiner nå. Hvis de ikke reklamerer for en slik oppgradering nå er det ingen grunn til at de senere skal gjøre noe som de ikke tjener penger på. Når Memron kommer vil jo Asus at folk skal kjøpe nye maskiner.

Endret av rsidny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...