Lars-Erik Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Må bare dele en litt rar erfaring med dere :-) Var på Lefdal for å levere min mye omtalte DVD-opptager til justering, og stakk innom butikken for å titte litt (vi har diskutert om vi skulle hatt en billig DVD-spiller på soverommet, og jeg hadde hørt det finne noen som tar liten plass, og skulle bare titte litt rundt). Og på paller hadde de "Dagens billigste". 5,6 x 23 x 26 cm stor DVD-spiller fra Matsui (ikke akkurat det merke jeg har hørt de beste ting om :-) Men den var liten, og kostet bare 295,- så jeg tenkte "shit heller" (hadde jo en ekstra SCART-kabel, eller hadde jo den kostet 300 til :-) Men jeg må bare ærlig si at jeg ble positivt overrasket. Lette å sette opp, bildet var bra, lyden var bra (selv gjennom samboerens lille alt-i-ett anlegg). Kjørte THX bilde og lydtestet, og det var helt OK. Spiller fint både DVD+R og DVD-R, CD, MP3, JPG og VCD også forresten. Tok også av lokket for å titte litt inni, og som jeg antok så er den basert på en PC DVD-drive, med litt elektronikk ved siden av. Men har både SCART, S-video, R+L audio og Koax-digital utganger. Ikke display på spilleren (det er det heller ikke plass til), og litt røff mekanikk for å ta skuffen ut og inn. Men bra fjernkontroll med alle funksjoner (hadde til og med endel fikse ting ingen av mine andre spillere har). Så jeg må bare si. Mye DVD-spiller for 295,- Grei som nr 2 spiller! http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...s_vartypes_text Endret 25. januar 2006 av Lars-Erik Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kikket selv på den til å bruke i kjellerstuen (har nr.1 på rommet) Åssen er støynivået på den? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 kjøpte en strato dvdspiller til 449 hos siba og den spiller alt. Utrolig kjekk den og =) tror det ar strato 939. Men det merket er jo utrolig lite kjent, matsui er vel en rebrand av en grei produsent. Har ikke fått testet stratoen så mye, men den tar fint divx og xvid. Men uansett en rmelig priset dvdspiller med mye stash av utganger etc Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Åssen er støynivået på den? 5516274[/snapback] Helt rolig når den spiller av. Du hører step-motoren når den søker (f.eks. ved bytte av tittel så søker den tilbake til indexen og så tilbake til video-dataene, og det hører du, høres omtrent ut som når skuffen på PC-CD spiller går ut inn :-) Også veldig mekanisk lyd når skuffen går ut inn. Men altså ikke noe under normal avspilling. Finner ikke noe galt på lyd- og bildekvaliteten på den ellers. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 ok! da slapp jeg kanskje å gjøre research om den da ;P (sier til fatter'n at han trygt kan stappe den nedi kjellerstuen) Lenke til kommentar
balder Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Må bare dele en litt rar erfaring med dere :-) Var på Lefdal for å levere min mye omtalte DVD-opptager til justering, og stakk innom butikken for å titte litt (vi har diskutert om vi skulle hatt en billig DVD-spiller på soverommet, og jeg hadde hørt det finne noen som tar liten plass, og skulle bare titte litt rundt). Og på paller hadde de "Dagens billigste". 5,6 x 23 x 26 cm stor DVD-spiller fra Matsui (ikke akkurat det merke jeg har hørt de beste ting om :-) Men den var liten, og kostet bare 295,- så jeg tenkte "shit heller" (hadde jo en ekstra SCART-kabel, eller hadde jo den kostet 300 til :-) Men jeg må bare ærlig si at jeg ble positivt overrasket. Lette å sette opp, bildet var bra, lyden var bra (selv gjennom samboerens lille alt-i-ett anlegg). Kjørte THX bilde og lydtestet, og det var helt OK. Spiller fint både DVD+R og DVD-R, CD, MP3, JPG og VCD også forresten. Tok også av lokket for å titte litt inni, og som jeg antok så er den basert på en PC DVD-drive, med litt elektronikk ved siden av. Men har både SCART, S-video, R+L audio og Koax-digital utganger. Ikke display på spilleren (det er det heller ikke plass til), og litt røff mekanikk for å ta skuffen ut og inn. Men bra fjernkontroll med alle funksjoner (hadde til og med endel fikse ting ingen av mine andre spillere har). Så jeg må bare si. Mye DVD-spiller for 295,- Grei som nr 2 spiller! http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...s_vartypes_text 5496478[/snapback] Eg har også kjøpt denne spelaren Eg kjøpte den for nokon veker siden og etter par bruk så sluttet den å lese plater. Eg hørte DVD platen spann rundt inne i spelaren og så kom det til slutt "no disc" Eg byttet den inn på laurdag og i dag så sluttet også den å lese platene. Samme oppførselen. Den greier ikkje å lese dvd'en! Er det nokon som veit kva som er galt? Er det laseren som er så billig at den blir fort brent opp? Ein får det ein betaler for trur eg! Er det andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå