svaggen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Eg såg i dag atd et var kommen ein ny oppdatering til Windows XP. Eg innstalerte den, og fikk beskjed om å starte maskinen på ny. Eg så gjorde, men amskinen vil ikkje på. Det er ein systemfeil, windows begynner på oppstarten, men etter noen sekunder kommer det blå skjerm, og maskinen restarter. Merkelige greier dette, for eg har ein til pc som eg har nett innstalert XP på i dag, opgraderte den, og akkurat det samme skjedde. Så nå har eg to PC'er som står. Eg har også ein tredje pc, med windows 2000, som eg skriver denne meldingen fra. Noken som har opplevd lignende? Svaggen Lenke til kommentar
svaggen Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Fikk nå den ein maskinen opp å gå igjen, den kjøer Windows XP, og har IDE disk. Der står det at maskinen ikkje har gyldig lisens nr, dette er da heilt feil, maskinen har gyldig lisens. Det samme har den andre, og eg går utfra at det er det samme problemet der også, men den har S-ata disker, og eg får ikkje tillgang. Når eg prøver å reparere, får eg beskjed om ukjent disk. Samme om eg prøver å legge XP inn på ny. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Installerte oppdatering i sta, men har ikke reboota enda. Kanskje jeg skal avinstallere den igjen. Lenke til kommentar
Rundgren Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Oppdateringen inneholder programet Genuine XP som sjekker om lincensen din ikke er brukt på flere maskiner. Hvis din versjon av XP er en pirat versjon vil XP begynne å mase om riktig licens nøkkel ved oppstart. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det jeg lurer på er hvor mange maskiner som er "flere" for Microsoft,, Jeg nektet hele Genuine XP gå ut på Internett med Zonealarmen min. Lenke til kommentar
Rundgren Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det jeg lurer på er hvor mange maskiner som er "flere" for Microsoft,, Jeg nektet hele Genuine XP gå ut på Internett med Zonealarmen min. 5501186[/snapback] Det kommer an på licensen din. Er det en licens til en bedrift som f. Eks: 20 pcer og din er nr 19 , så ordner det seg. Hvis ikke så kommer det en melding hver gang du starter pcen at det er en pirat versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå