idander Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Heisann folkens!! Jeg har en eldre pc (233MMX) med et Abit ab-tx5 hovedkort. Jeg har søkt litt rundt på nettet etter svar men ikke funnet ut om hvor stor harddisk dette hovedkortet takler. Vet noen av dere det? Jeg hadde tenkt å sette opp denne maskinen som en filserver og dytte inn en 80GB eller 120GB harddisk i den. Hvor kan man se max størrelse på HD som bios/eide-kontroller takler? Jeg har nå en 20GB disk i den som funker fint. mvh, Idar Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 har hørt om nyere pcr som ikke takler mer enn 8gb eller rundt der, men kan godt hende din er litt annerledes Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Jeg fikk satt inn en 100gb hdd i en 233mmx pc' og det jeg gjorde var at jeg la inn program fra wester(merke på disken) som gjorde att den ble detektert under oppstart ikke i bios der måtte jeg sette ide secondary master til non, sånn at den ikke skulle prøve og identifisere enheten, og det virket. ulempen var at det var umulig og få den som c: og hoveddisk! :sad: Men den virket fint:) Lenke til kommentar
idander Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Takk for svar. Den kommer uansett til å være disk nr. 2 og kun brukes til lagring av filmer og musikk. Så når jeg kan lure biosen så burde det funke fint. takk for svar, hilsen Idar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå