Spr0cket Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det har reserveoksygen, men hovdeddelen av oksygenet blir produsert fra sjøvann..H2O lissom 5497464[/snapback] jøss, stemmer dette da? mente bestemt at uhorvelige mengder energi var nødvendig for å spalte h2o, må jo være bedre å ta med på tanken? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Det har reserveoksygen, men hovdeddelen av oksygenet blir produsert fra sjøvann..H2O lissom 5497464[/snapback] jøss, stemmer dette da? mente bestemt at uhorvelige mengder energi var nødvendig for å spalte h2o, må jo være bedre å ta med på tanken? 5651649[/snapback] tja, de uhorvelige mengdene som en atomreaktor genererer? (jeg vil anta at det egentlig er snakk om "store mengder i forhold til nytteverdien" ? - men når de alikevell har kraften tilgjengelig og den ikke går noensted hvis de ikke bruker den... ) In the 1950s, nuclear power partially replaced diesel-electric propulsion. Equipment was also developed to extract oxygen from sea water. These two innovations gave submarines the ability to remain submerged for weeks or months, and enabled previously impossible voyages such as USS Nautilus's crossing of the North pole beneath the Arctic ice cap in 1958. Most of the naval submarines built since that time in the United States and the Soviet Union/Russia have been powered by nuclear reactors. The limiting factors in submerged endurance for these vessels are food supply and crew morale in the space-limited submarine. Endret 23. februar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå