Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn henger seg under oppstart


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et problem. PCn min henger seg under oppstart. Den kommer til der det står Windows XP, der det er en slik blå loade-ting. Den loade-tingen ståpper å gå etter en stund og den kommer ikke videre. Har prøvd å la den stå en god, god stund, men PCn vil likevel ikke starte.

 

Jeg har prøvd å starte i safe-mode (det hengte seg også under oppstart), jeg har prøvd å kjøre checkdisk flere ganger, og jeg har prøvd repair windows fra XP CDn min.

 

Jeg kan høre at resten av maskina går. Jeg tror det er et harddisk problem siden jeg har hatt litt trøbbel med den harddisken windows ligger på i det siste.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har to harddisker, så kan jo alltids reinstallere windows på den andre, men da forsvinner vel alt jeg har på den?

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få starte windows som en siste utveg før jeg må reinstallere windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det ligger windows på den andre harddisken, og du må formatere den får å reinstallere windows går alle filer tapt.. jeg hadde samme problem for en liten stund siden.. formaterte windows partisjonen min og reinstallerte windows..

 

eller så fikk jeg tips om at du kan fjerne en og en rambrikke, hvis du har fler.. kan være en av de som er defekt.. å ta ut batteriet til hk er også en mulighet.. ta det ut 10 min før du setter det inn igjen.. men tror nok at løsninga ligger i å reinstallere windows..

 

correct me if i'm wrong..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...