Radi Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Hei. Lurte på om det er noen som har dette hoved kortet her: Iwill DN800-SLi Jeg har tenkt å bygge en ny pc med dette hoved kortet, så det er noen ting jeg lurer på. 1. Jeg skal ha windows xp pro OS, Hvordan vil det gå? Blir det noe problemer med eventuelt to cpu'er e.l 2. Jeg har tenkt å bruke denne prosessoren til hoved kortet: Intel Xeon 3Ghz, 800Mhz, 2mb Cache Passer den? Det står i infoen om hk'et at den ikke tar cpu'er med 2mb cache Men det synes jeg er litt rart at den ikke kan. Er det riktig? Går det ann å få hoved kortet til å kunne ha 2mb cache cpu'er? Hvis det er noen som har dette hoved kortet (eller CPU) Så hadde det vert fint med noe info om det. Hvordan du synes det er osv... Takker for alle svar. Endret 28. januar 2006 av Radi Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei, Første innlegg WOW!! Skal ta dine spørsmål i kronologisk rekkefølge: 1 - DN800-SLi støtter XP Pro, Home, XP 64, XP MCE, 2003, SuSe, RedHat, mfl. 2 - Du kan bruke ALLE Socket-604 CPU (Så lenge de har 800FSB), med 1MB, 2MB og høyre cache, DualCore XEON er også støttet. Tester av DN800-SLi kan du se under : Mistix og Xtreme Computing Om det er noe mer du lurer, bare spør Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge Lenke til kommentar
Radi Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Gratulerer med første innlegg! Velkommen til forumet. Takk for svarene. Hjalp mye!! Endret 26. januar 2006 av Radi Lenke til kommentar
Radi Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Men da har du kanjse prøvd en pc med det hoved kortet og en cpu med 2mb cache. For det står nemmelig på siden deres at det ikke går. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvorfor ikke kjøpe x2 eller presler?? Det er vel mye billigere og gir vel bedre ytelse? Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hei, Jeg prøvde senest primo desember DN800-SLi med 2x3.2GHz 2MB 800FSB (Boxed), 2GB DDR2 REG/ECC (ATP), 2x6600GT 256MB (Kjørte SLi), WDC Raptor 73 og Thermaltake 680W PSU (Anbefaler et PSU med minst 40amp på +12V! og med EPS / SSI). Har sagt i fra til våre gode venner i TW at de skal endre på speken, men pga. litt hektiske dager før de feierer nyttår så blir nok ikke dette endret før 06/02-06. Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge Lenke til kommentar
Radi Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Hei, Jeg prøvde senest primo desember DN800-SLi med 2x3.2GHz 2MB 800FSB (Boxed), 2GB DDR2 REG/ECC (ATP), 2x6600GT 256MB (Kjørte SLi), WDC Raptor 73 og Thermaltake 680W PSU (Anbefaler et PSU med minst 40amp på +12V! og med EPS / SSI). Har sagt i fra til våre gode venner i TW at de skal endre på speken, men pga. litt hektiske dager før de feierer nyttår så blir nok ikke dette endret før 06/02-06. Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge 5508404[/snapback] Hva er SSI ? Hva gjør den? Funker denne PSU'n til hoved kortet? LINK Det står ikke at den har SSI. Må jeg velge en annet PSU da? Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hei, Det PSUet du viser til har jegi kke prøvd selv, men iflg. siden til SilverStone så er det på grensen, da det har en 45A PEAK på 12V / 38A Normalt. Jeg går utfra at det vil fungere, men jeg kan ikke garantere det! Så lenge PSUet støtter EPS så trenger du ikke å tenke på SSI. Ellers kan vi anbefale 680W fra Thermaltake, 700W fra FortronSource, 600W fra Zippy, 400W fra Zippy. Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge Lenke til kommentar
Radi Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Hei. Lurer på hvordan vann kjølings blokke jeg må ha for å kjøle chipsettet på dette hoved kortet? Chipset blokker på Microplex Lenke til kommentar
Radi Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Må skjerm kortete på hoved kortet ha SLi støtte ? Og de må jo selvfølgelig ha Cross-fire støtt, hvis man skal ha to skjerm kort. Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei, Når det gjelder vannblokk til brikkesett, så er dette noe jeg ikke har satt meg særlig inn i, men det ser ut som om AC24035 passer, da brikkesett flensen er festet med stålfjær. Når det gjelder skjermkort så er SLi og CrossFire to ulike måter å kjøre to skjermkort på. SLi tilhører nVIDIA og leveres kun på deres kort (Og da eldre 3Dfx Voodoo kort for de som husker det ) Skjermkortene man da skal bruke fra nvidia må ha støtte for SLi for å kunne brukes. Når det gjelder CrossFire er dette ATis tilbud for de som trenger to skjermkort. Det skal være mulig å kjøre DN800-SLi i CrossFire med ATi skjermkort, men dette har jeg ikke testet selv og kan derfor heller ikke garantere! Du kan velge å kun kjøre et PCI-E skjermkort på maskinen om du ikke ønsker å benytte deg av SLi muligheten. Dette kortet kan være et valgfritt nVIDIA eller ATi bassert PCI-E skjermkort! Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge Lenke til kommentar
Radi Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Ja, den kan passe. Men kunne dere sendt med orginal bilde av hoved kortet, Altså før dere formisket det å la det ut på siden ? Sånn at jeg kunne sett litt nærmere på chipset kjøleren, og feste metoden. Det hadde vært fint. Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hei, Hva er eposten din? Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge Lenke til kommentar
Radi Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Sendte deg en PM Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei, Da er bilde av DN800-SLi sendt via epost! Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge Lenke til kommentar
Radi Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Hei, Da er bilde av DN800-SLi sendt via epost! Ha en god dag! Med vennlig hilsen, Iwill i Norge 5523578[/snapback] Genialt! Tusen Takk!! Lenke til kommentar
Radi Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Ser ut som om denne blokken her er den som passer best. LINK Men er ikke sikker. Hvis den ikke passer kan jeg sikkert fikse å trikse litte gran Slik at den passer Endret 30. januar 2006 av Radi Lenke til kommentar
Iwill Info Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei, Ja, det ser ut som om den burde passe Ha en god dag, Med vennlig hilsen, Iwill i Norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå