Gå til innhold

Enkel viftestyring

Rikky

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha vannkjøling og skal overklokke maskinen. Derfor har jeg 4 stk 80mm 19db Papst kabinettvifter, pluss at jeg kommer til å ha 1 (eller 2?) 120mm til radiatoren. Jeg vil ha muligheten til å roe ned disse litt når jeg ikke belaster maskinen, og særlig når maskinen står på om natta mens jeg f.eks laster ned noe fra nettet. Derfor vil jeg ha en enkel form for viftestyring. Jeg har lest om Vidars Baybus, men det så ut som det var et litt vel komplisert opplegg for meg som tross alt har null peiling på alt som har med strøm å gjøre :sad:

Går det ikke an å bare koble en bryter på en strømledning som går ut fra PSU og splitte videre til viftene, eller blir det for mye belastning?

Det ideelle opplegget for meg ville sett slik ut:

-to kontakter fremme på PC'en, en til kabinettviftene og en til radiatorviften(e).

-brytere med tre trinn: full guffe/ikke så mye guffe/av. (Det går vel greit å ha av alle viftene så lenge vannpumpa går og maskinen ikke belastes?)

Jeg trenger ikke noe LED's eller noe, dette skal være enklest mulig, sånn at selv mor (og jeg :lol: ) kan få det til...

Lar dette seg gjøre på en enkel måte? *håpe håpe*

Og hvis det går; what do I do? (and what do I need?)

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei :grin:

[ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-09-13 16:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...