Skrollan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) hei Hadde tenkt og kjøpe meg HTPC snart men er ikke så dreven på dette... har lest HTPC guiden men syne oppsettet der var litt dyrt... det jeg trenger: HDD ca 120GB 1024mb RAM god prosessor og HK stilrent kabbinett tastatur DVD leser (minimum) floppy takker for alle svar... skrollan edit:skriveleif Endret 25. januar 2006 av Skrollan Lenke til kommentar
akerb Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei! Kjapt innpå; er du ute etter en billig men meget bra HTPC-løsning, se på Asus A8N-VM CSM hovedkortet, og kjør en athlon 64 prosessor etter eget ønske og lommebok. Cluet med A8N-VM CSM er at det har et integrert skjermkort som er kraftig nok til å kjøre Nvidia Purevideo (google it om du er usikker) som dekoder og aksellererer dvd og hd, samt pynter veldig på video som må oppskaleres (fex dvd). Det har også både DVI og VGA-utgang, og ellers alt du trenger. NB! Hovedkortet kommer ikke med digital utgang i pakka, dette må kjøpes løst. Se etter Asus SPDIF adapter på nettbutikken du velger. Se f.eks. denne handlelisten som jeg har lagret fra tidligere: http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...C4-42B432F4C8E9 (P.S. du skisserer ikke om du trenger tv-kort osv, så du får kalkulere og ta med stash etter eget forgodtbefinnende selvsagt ) ..PM meg gjerne om du trenger mer info! P.S. Tastatur og floppy finner du selv Skal du ha et som fungerer i sofaen kan jeg komme med anbefalinger på det, men det blir fort dyrt, og som du skisserer har du begrensede budsjetter. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Fint oppsett, men hvorfor 1 x 250 & 1 x 80 gb disk ? legg heller i til en større disk, f.eks en Seagate Barracuda 7200.9 300GB til 1350 ,- eller en Western Digital Caviar SE 320G til 1150 ,- Endret 25. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 tror ikke jeg trenger no serlig mer enn 200... men det du sier akerb er at jeg ikke trenger skjermkort hvis jeg velger det hket? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) kan jeg få rgb ut på dette skjermkortet slik at jeg kan kjøpe en rgb kabel på av-connection og koble til vanlig tv? edit: Hva er foresten det ultimate? ffd-show og purevideo eller bare purevideo eller bare ffdshow? Endret 25. januar 2006 av Åsmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå