Gå til innhold

kjøp av HTPC ca 6k

Anbefalte innlegg

hei

Hadde tenkt og kjøpe meg HTPC snart men er ikke så dreven på dette...

har lest HTPC guiden men syne oppsettet der var litt dyrt...

det jeg trenger:

HDD ca 120GB

1024mb RAM

god prosessor og HK

stilrent kabbinett

tastatur

DVD leser (minimum)

floppy

takker for alle svar...

skrollan

edit:skriveleif

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Kjapt innpå; er du ute etter en billig men meget bra HTPC-løsning, se på Asus A8N-VM CSM hovedkortet, og kjør en athlon 64 prosessor etter eget ønske og lommebok. Cluet med A8N-VM CSM er at det har et integrert skjermkort som er kraftig nok til å kjøre Nvidia Purevideo (google it om du er usikker) som dekoder og aksellererer dvd og hd, samt pynter veldig på video som må oppskaleres (fex dvd). Det har også både DVI og VGA-utgang, og ellers alt du trenger.

NB! Hovedkortet kommer ikke med digital utgang i pakka, dette må kjøpes løst. Se etter Asus SPDIF adapter på nettbutikken du velger.

Se f.eks. denne handlelisten som jeg har lagret fra tidligere:

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...C4-42B432F4C8E9

(P.S. du skisserer ikke om du trenger tv-kort osv, så du får kalkulere og ta med stash etter eget forgodtbefinnende selvsagt ;))

..PM meg gjerne om du trenger mer info!

P.S. Tastatur og floppy finner du selv ;) Skal du ha et som fungerer i sofaen kan jeg komme med anbefalinger på det, men det blir fort dyrt, og som du skisserer har du begrensede budsjetter.

Lenke til kommentar

kan jeg få rgb ut på dette skjermkortet slik at jeg kan kjøpe en rgb kabel på av-connection og koble til vanlig tv?

edit: Hva er foresten det ultimate? ffd-show og purevideo eller bare purevideo eller bare ffdshow?

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...