Braaten Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hallo! Lurte på om de gamle blitsene som passet på analoge eos kameraer, passer de nye digitale eos kameraene også? Ikke nødvendigvis canon sine egene blitser, men blitser som sigma og vivitar også. Er det noen som har noen erfaringer her? mvh Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har brukt en gammel National blits på mitt 300D Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det er ikke særlig lurt, fordi gamle blitser har i noen tilfelle en triggerspenning som et dSLR ikke vil like. Sjekk her for detaljer. Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ikke bare det, man vil miste endel funksjonalitet også. Lenke til kommentar
Braaten Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ok, men hvis blitsen har stått på ett elektonisk 35mm kamera, alla nyere eos, så vil det vel fungere greit?? Det var i allefall det jeg forstod utifra linken over..... Eller?? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det er ikke særlig lurt, fordi gamle blitser har i noen tilfelle en triggerspenning som et dSLR ikke vil like. Sjekk her for detaljer. 5496428[/snapback] Les den linken nøye. Det er ingen vits å ta noen tjanse her. Selv om det har virket ok til nå, så kan en fremtidig feil i blitzen føre til en ubehagelig backlash. Skrot skrotet med en gang, hvis den ikke er en modell som er godkjent i den listen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå