Mafo Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Samsung kommer i år med en ny telefon som tar bilder med en oppløsning på hele 7,7 megapiksler. I tillegg har den både widescreen og støtte for mobil-TV. Les mer Lenke til kommentar
Jonkybonky Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Vi innser først når det kommer til slike saker, hvor mye vi ligger etter Asiatene.. Her hjemme jubler vi i disse dager for 2 mp! Lenke til kommentar
master air Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Vil ikke telefonene få veldig lagrings problemer? De bildene må da ta masse plass og det er jo begrenset hvor stor lagringskapasitet den telefonen har. Ja jeg leste at den kan utvide minnet med 1Gb. Forøvrig syns jeg telefonen var stygg.. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Bildene må da ta stor plass? Har man utvidet minne går det sikkert fint, men som master air sier, så er det begrenset hvor stor lagringskaspasitet telefonen har. Telefonen ser grei ut den. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ja ja, megapixelhysteriet går sin vante gang. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ja ja, megapixelhysteriet går sin vante gang. 5496071[/snapback] Skjønner ikke hvorfor alle klager på antall mxpl vi har her i Europa. Nokias N80 har -hurra hurra- 3 mxpl, men dette sier ingenting om bildekvaliteten. Oppløsning har noe å si på det ferdige resultatet, men at mange mxpl'er er bra blir som å si at en stil på 15 sider er bra uten å se på innholdet. 7,7 mxpl gir vel bilder på 5-6 MB? Om man trenger et så über kamera kjøper man vel heller et dedikert kamera som ikke spiser minne og batteri av telefonen. Spennende, men selv vil jeg ikke ha 2-3 mxpl med det første. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Skjønner ikke hvorfor alle klager på antall mxpl vi har her i Europa. Nokias N80 har -hurra hurra- 3 mxpl, men dette sier ingenting om bildekvaliteten. Oppløsning har noe å si på det ferdige resultatet, men at mange mxpl'er er bra blir som å si at en stil på 15 sider er bra uten å se på innholdet. Godt sagt. Denne Samsung-telefonen har altså flere megapixler enn mitt semi-profesjonelle digitale speilreflekskamera. Men det spiller jo ingen rolle. Ingen profesjonelle fotografer vil bruke telefonen til å ta bilder med uansett. Produsentene bør heller fokusere på det som virkelig betyr noe - faktisk bildekvalitet; farger, skarphet osv. Men fra et salgsperspektiv er det sikkert ikke dumt av Samsung. Folk flest er jo idioter som sluker store tall og spesifikasjoner uten å tenke. Men det som hadde vært morsomt hadde jo vært hvis Canon/Nikon hadde lansert et seriøst speilreflekskamera med innebygget mobiltelefon. Lenke til kommentar
Mafo Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Men det som hadde vært morsomt hadde jo vært hvis Canon/Nikon hadde lansert et seriøst speilreflekskamera med innebygget mobiltelefon. 5496984[/snapback] Noe slikt som dette? Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Noe slikt som dette? 5497161[/snapback] Hehe, takk! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 "På vei" stusset jeg litt over, om jeg leser rett i artikkelen er den jo bare tilgjengelig i asia... På vei forbinder jeg med til vårt marked. Forøvrig artig å se at noen virkelig satser på kameramobiler Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Greit nok, 7 megapiksler er kanskje litt overkill. Men det ser ut som om denne "telefonen" har optikk som et vanlig kompaktkamera. Å sammenligne det med vanlige mobilkamera som de vi har her i Norge nå, blir ikke riktig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Nå kommer produsenten med enda et pikselmonster. Jepp, pixelmonster er ganske beskrivende. Vi innser først når det kommer til slike saker, hvor mye vi ligger etter Asiatene.. Her hjemme jubler vi i disse dager for 2 mp! 5495563[/snapback] Jeg ser ingen grunn til å sutre. For alt jeg vet gir mobilene med 2 megapixler like bra bilder og samtidig får man inn flere bilder i en gitt mengde minne. Vil ikke telefonene få veldig lagrings problemer? 5496010[/snapback] Bildene må da ta stor plass?5496053[/snapback] Jo, det vil nok fylle minnet rimelig raskt med elendige bilder. Jeg er ganske sikker på at digitale speilreflekskameraer fra slutten av 90-tallet med 2 megapixler gir bedre bilder. Noe slikt som dette? :tongue: Hehe. :!: Endret 25. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Grøss. Hvor ble det av Samsungs fabelaktige sans for design...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg