Gå til innhold

Lagre informasjon om bilder.

Anbefalte innlegg

Har nå testet dette selv ved å tage ca 10 bilder som jeg kopierte inn på en usbpen.

Så instalerte jeg elements på laptopen min, før jeg la inn bildene. Jeg fikk da beskjed om at det var funnet tags på bildene mine, og jeg fikk spørsmål om jeg vill legge disse inn i elements.

Så jeg kan bekrefte at elements klarer å bygge opp databasen på nytt via tagsene som ligger på bildene.

Må si at dette er en funksjon jeg virkelig har savnet, og jeg skal nå en gang for alle virkelig gjøre en innsats med å organisere bildene mine.

Noen som har noen tips til hvor mange tags en bør ta med for å få mest mulig orden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå testet dette selv ved å tage ca 10 bilder som jeg kopierte inn på en usbpen.

Så instalerte jeg elements på laptopen min, før jeg la inn bildene. Jeg fikk da beskjed om at det var funnet tags på bildene mine, og jeg fikk spørsmål om jeg vill legge disse inn i elements.

Så jeg kan bekrefte at elements klarer å bygge opp databasen på nytt via tagsene som ligger på bildene.

Må si at dette er en funksjon jeg virkelig har savnet, og jeg skal nå en gang for alle virkelig gjøre en innsats med å organisere bildene mine.

Noen som har noen tips til hvor mange tags en bør ta med for å få mest mulig orden?

5578802[/snapback]

Det er jo glimrende saker, da tror jeg at jeg skal fortsette å katagoliserer mine bilder også. Ellers så har jeg katagolisert litt før, og egentlig synes jeg det viktigste er å få med de som er med på bildet, nesten bare det jeg bruker, men det er kanskje bare meg.

AtW

Lenke til kommentar

Du bruker elements 4?

Jeg aner ikke om denne funksjonen finnes i tidligere versjoner, at en kan skrive ut infoen direkte til bildene. Mener å huske at tidligere har dette bare blitt lagret i en database, og ikke i selve filene.

Uansett, husk å velg at infoen skal ut på selve bildene, ellers er du jo like langt.

Lenke til kommentar
Du bruker elements 4?

Jeg aner ikke om denne funksjonen finnes i tidligere versjoner, at en kan skrive ut infoen direkte til bildene. Mener å huske at tidligere har dette bare blitt lagret i en database, og ikke i selve filene.

Uansett, husk å velg at infoen skal ut på selve bildene, ellers er du jo like langt.

5578894[/snapback]

Jeg brukte Photoshop album 1.0. Men jeg får vel skaffe meg elements og importere databasen fra "album" og skrive de til fil etterpå.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...