help_a_newbi Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg har en 350MHz K6-2 som jeg planlegger å oppgradere. Kunne tenke meg en nyere AMD, f.eks. 1800XP eller så. Nå har jeg allerede 192MB SDRAM som det ville være leit å kassere. Hadde håpet å bare kunne bytte ut HK og CPU (har over 100GB diskplass også), men så viser det seg jo at nye HK bruker bare(?) DDR og AMD vil gjerne at man skal bruke godkjent strømforsyning og... Med andre ord, må jeg bytte HK, CPU, RAM og strømforsyning og kanskje enda mer?? Da er det jo bare kassa og diskene igjen... Andre forslag til alternativer? Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Quote: On 2001-12-04 11:51, help_a_newbi skrev:Jeg har en 350MHz K6-2 som jeg planlegger å oppgradere. Kunne tenke meg en nyere AMD, f.eks. 1800XP eller så. Nå har jeg allerede 192MB SDRAM som det ville være leit å kassere. Hadde håpet å bare kunne bytte ut HK og CPU (har over 100GB diskplass også), men så viser det seg jo at nye HK bruker bare(?) DDR og AMD vil gjerne at man skal bruke godkjent strømforsyning og...Med andre ord, må jeg bytte HK, CPU, RAM og strømforsyning og kanskje enda mer??Da er det jo bare kassa og diskene igjen... Andre forslag til alternativer? Kommer jo ann på strømforsyningen og minne-brikkene. Et minimum på strømforsyningen er 250W.Hovedkortet må du bytte. XP prosessorene kjører på 133MHz bus, så du må ha 133MHz minne (eller bedre). Men da må du ikke kjøpe HK med DDR-SDRAM slotter. ARVID Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Den SDRAMen du sitter med er nok 66MHz og kan ikke brukes på et hovedkort for AMD1800XP (krever 100 eller 133MHz). Derfor vil jeg anbefale å satse på en DDR-ram løsning. Hvis du har to nøyaktig like HDer bør du satse på et hovedkort med RAID-kontroller. Strømforsyningen holder nok mål, AMD XP prosessorene bruker mindre strøm enn forgjengeren. Men er den under 235W bør du skifte, 250W eller 300W er å anbefale. Et annet alternativ er jo å kjøpe inn deler slik at du kan selge den gamle PC-en til noen som ikke har fult så høye krav. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 jeg tror 350 kjører på 100*3,5 dvs du har 100mhz minne Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Uansett om ram'en din er 66, 100 eller 133 MHz, så ville jeg har gått for en DDR-ram løsning når jeg først skal kjøpe meg et nytt hovedkort og prosessor. Jeg ville nok ikke å kjøpt en SDRAM løsning bare fordi jeg satt inne med 196MB SDRAM. Nypris for 256 MB (både SDRAM og DDRAM) koster ikke all verden heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå