satansmøkk Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har en ekstern Maxtor harddisk på 200 GB. Jeg har selvsagt endel bilder der og andre filer lagret der, nettopp fordi jeg regnet med de ville være trygge og beskyttet mot krasj i windows osv. Da jeg nylig reinstallerte windows på systemet, ble resultatet imidlertid at noen (flere faktisk) av jpg. filene ikke ville vises på den eksterne harddisken. De ligger fortsatt i mappene sine, men er allikevel "blanke". finnes det et program eller noe så jeg kan reparere disse filene? Hint tas mot med stor takk.. da disse bildene er dritkjipe å miste. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, og må desverre strø litt salt i såret i tillegg. Ønsker nemlig å stresse behovet for optisk lagret backup, altså å brenne backup på cd/dvd. Ekstern harddisk er nemlig ikke nok sikkerhet til å være beskyttet mot alle eventualiteter. Det er lurt å ha backup på ekstern hd, eller et annet fysisk sted på den interne hd, men du bør ikke stole på noe som er tilkoblet pc'en. Nå vet du det til neste gang. Når det er sagt føler jeg meg sikker på at du ikke har mistet bildene dine. Det kommer sikkert et svar på hvordan du skal få hentet ut bildene dine igjen, siden du mener at de fremdeles befinner seg der. Det er mulig at du vil få bedre hjelp på datadelen av forumet vårt. Selv om det er mange som er aktive på begge delene av forumet, så leser nok flere datakyndige ditt rop om hjelp på de sidene. Lykke til. Dette bør gå bra til slutt. Endret 25. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) hva mener du med blanke? er de 0byte filer eller fortsatt samme størrelse som de "orginale" filene? får du feilmelding om korrupt fil? Endret 25. januar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Sherekan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Bilder på disc er aldri backup. Brent ut alt slikt på CD/DVD, skaff deg gjerne en slik stor perm for og samle det i og lage litt system. Så kan du ha den eksterne disken din, med en kopi av alle bilder på, så du har det lett tilgjengelig for arbeid og lek. Men backup bør alltid være på disc e.l. ved siden av harddisk. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 I Paint Shop Pro finns en eiendommelighet når det gjelder bildefiler. Trykker du File >Browse, så vises ikke f.eks. bildefiler av typen .ico i browseren. Og Adobe Photoshop viser ikke alle .jpg-filer i browseren av en eller annen merkelig grunn. Først når du klikker opp fila, endrer den med verktøy og lagrer den, vises den. Men tilbake til PSPro; Trykker du derimot File >Open, så vises .ico-filer og til og med system(bilde)filer i Windows som har feil suffiks! Prøv det. Bilder på disc er aldri backup. Kanskje det, men bilder på flere media samtidig, er backup. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) ingen paranoia her, men jeg har bildene mine på to harddisker samt brent ut på kvalitets-cder som ikke befinner seg i huset i tillegg til dvd backup hjemme (brenner ut på nytt en gang i året elns for å unngå defekte cder / dvder) Endret 25. januar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
satansmøkk Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 hva mener du med blanke? er de 0byte filer eller fortsatt samme størrelse som de "orginale" filene? får du feilmelding om korrupt fil? 5496207[/snapback] Hei. Bildene er ikke 0 byte. Filstr. er den samme som før, og når jeg åpner bildene i Windows kommer det ingen feilmelding. De er rett og slett bare blanke, mao. når jeg åpner de i Wind. picture viewer får jeg opp et blankt bilde med meldingen "no preview". Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 hva mener du med blanke? er de 0byte filer eller fortsatt samme størrelse som de "orginale" filene? får du feilmelding om korrupt fil? 5496207[/snapback] Hei. Bildene er ikke 0 byte. Filstr. er den samme som før, og når jeg åpner bildene i Windows kommer det ingen feilmelding. De er rett og slett bare blanke, mao. når jeg åpner de i Wind. picture viewer får jeg opp et blankt bilde med meldingen "no preview". 5497016[/snapback] Ta det med ro Installer et litt mer proffesjonellt bilde program enn det som er standar i Windows. Jeg har maaaaaange bilder jeg ikke kan se uten Photoshop Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 kan du prøve å laste opp et eksempelbilde som vedlegg i denne tråden? Lenke til kommentar
satansmøkk Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 kan du prøve å laste opp et eksempelbilde som vedlegg i denne tråden? 5497042[/snapback] untitled.bmp Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 kan du prøve å laste opp et eksempelbilde som vedlegg i denne tråden? 5497042[/snapback] 5497714[/snapback] ...dette er vel ikke et jpg-bilde? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm EDIT: Du skulle ikke laste opp et bilde av at du ikke får noen preview, du skulle laste opp et av de bildene du sier er "blanke". BMP er også fyfy på internett. Endret 25. januar 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
satansmøkk Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm EDIT: Du skulle ikke laste opp et bilde av at du ikke får noen preview, du skulle laste opp et av de bildene du sier er "blanke". BMP er også fyfy på internett. 5497739[/snapback] Endret 26. januar 2006 av satansmøkk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå