JimL Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) OK, jeg føler meg definitivt dum. I manualen til hovedkortet står det at jeg MÅ plugge i den åttepins atx-kontakten for at systemet skal boote, men jeg har ikke noen åttepins kontakt å plugge i, ingen overganger, ingenting. Maskinen får strøm, vifter starter og ser bra ut. Men ingenting skjer. Startgass hjelper nok heller ikke tipper jeg. Noen som vet? Håper på raskt svar! hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313684&cks=PRL strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309565&cks=PRL Endret 25. januar 2006 av JimL Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Har du gått gjennom alle kablene som fulgte med PSUen? Mener å huske at jeg så en kabel med 8 pins-kontakt i bundelen. Mulig jeg roter litt nå. Har ikke bruk for en slik kabel selv, så den ble nok bare slengt i "verktøykassen" sammen med diverse andre. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Nei, men det er en fire-, en fem- og en seks-pins. Det er det som er utenom vanlige molex/sata/etc. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Må tydeligvis ha en ATX/EPS strømforsyning for at dette skal fungere. Fint at de opplyser om det på informasjonen til hovedkortet Men men, problem "løst". Går forsåvidt også an å koble en fire-pins inn. Da starter nå maskinen i hvert fall, får se om det blir noen stabilitetsproblemer. Endret 25. januar 2006 av JimL Lenke til kommentar
JimL Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Til andre med samme problem. Jeg måtte skru opp vcore fra 1,33 til 1,6V for at maskinen skulle kjøre stabilt på 1,47-1,5V. Men da ble den også dønn stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå