Gå til innhold

Basskasse + '87 Fiesta

Anbefalte innlegg

HEI!

Jeg trenger litt hjelp med å finne tegninger til basskasse som egner seg i loppa mi.

Det er en 1987 Ford Fiesta, og baki der er det ikke god plass.

Jeg har fått tilbud på komplett annlegg, men da gjenstår det å bygge seg en kasse.

Jeg kommer mest sannsynlig til å gå for en 10" BOSS på rundt 600w.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i slike tegninger?

I butikke hvor jeg fikk tilbudet kunne de ikke skaffe, men de kunne jo skreddersy

en kasse til meg for en tusenlapp ekstra... det er noe jeg ikke gidder.

All hjelp taes imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo bare å tegne selv hvis du skal snekre den uansett... Hvis du spør i butikken du skal kjøpe elementet forteller de deg hvor stor kassen bør være i liter. Deretter går du ut i bilen med målebånd, og setter deg ned med penn, papir og kalkulator.

Forøvrig synes jeg ikke en 1000-lapp var ille hvis det er med matrialer. MDF-plater, lim, filt, terminaler og bassrefleksrør er ikke gratis.

Lenke til kommentar

Så lenge literantallet stemmer og porten er riktig dimensjonert skal det ikke være noen problem. Begge deler skal butikken kunne hjelpe deg med. Du MÅ ikke ha noen vinkel på kassa i det hele tatt, men du kan ha det dersom du f.eks. vil at kassa skal følge vinkelen på baksetet for å spare litt plass. Du må også passe på at det er tilstrekkelig luft bak luftehullet på magneten på elementet, dersom elementet ditt har slikt. Ca 10 cm er som oftest nok.

Jeg synes også 1000,- er en helt ok pris. Du kan nok gjøre det billigere selv, men du slipper å knote med teppe, lim, kutte plater, kanskje bomme på målene, kanskje måtte kjøpe inn verktøy fordi du ikke har, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...