fishlake Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Jeg kan ikke la være å undre meg over nettbutikkene. Selger virkelig filmskannere så dårlig at det ikke er noen som vil ha en eneste skanner på lager? Hadde jeg drevet nettbutikk av en viss størrelse, og sett at det er kr. 2.000 (48%) i forskjell på utpris på et produkt som dette alt etter hvilken distributør man velger, hadde jeg sterkt vurdert å ha 1 stk på lager fra billigste leverandør. Advance er eneste nettbutikk med denne skanner på lager (egentlig på distributørens lager), men de satser, i følge selgeren jeg snakket med, på bedrifter som ikke gidder å vente for å spare 2.000! Jeg har vondt for å tro at det er særlig mange, men de får gjøre som de vil. Endret 25. januar 2006 av fishlake Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg kan ikke la være å undre meg over nettbutikkene. Selger virkelig filmskannere så dårlig at det ikke er noen som vil ha en eneste skanner på lager? Hadde jeg drevet nettbutikk av en viss størrelse, og sett at det er kr. 2.000 (48%) i forskjell på utpris på et produkt som dette alt etter hvilken distributør man velger, hadde jeg sterkt vurdert å ha 1 stk på lager fra billigste leverandør.Advance er eneste nettbutikk med denne skanner på lager (egentlig på distributørens lager), men de satser, i følge selgeren jeg snakket med, på bedrifter som ikke gidder å vente for å spare 2.000! Jeg har vondt for å tro at det er særlig mange, men de får gjøre som de vil. Det gjelder slett ikke bare filmskannere. Problemet er nøyaktig det samme med både kameraobjektiver og kamerahus. Det er klart at prispresset medfører at butikkene ikke kan ta seg råd til å ligge med særlig mye på lager. Angående filmskannere, selger Interfoto alene ca. 10 pr. uke fordelt på LS-50 og LS-5000. Minst mellom 20 og 30 i uken kan vi derfor gå ut i fra at det selges hver uke i hele landet av disse to, hvis vi forutsetter at Nikon tar brorparten etter å ha overtatt importen mens Interfoto selger en del "av gammel vane" fordi butikkene tradisjonelt har tatt Nikon derfra slik at kundene også går dit etter at de begynte med detaljistsalg. Så det selges filmskannere, ingen tvil om det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ringte Nikon Norge for en kunde for å høre lagerstatus på en LS-5000 for noen dager siden, og det var normalt ikke lagervare hos de engang. Altså hos importøren! Måtte forvente 3-4 ukers leveringstid. Men nå er det en dyrere utgave enn LS-50 også da. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Ringte Nikon Norge for en kunde for å høre lagerstatus på en LS-5000 for noen dager siden, og det var normalt ikke lagervare hos de engang. Altså hos importøren! Måtte forvente 3-4 ukers leveringstid. Men nå er det en dyrere utgave enn LS-50 også da. 5509482[/snapback] Dersom det ikke er nye modeller på gang, er det merkelig at ikke importøren selv har én eneste på lager. Det kan de umulig tape noe særlig på. Selv om det skulle komme noe nytt har de sannsynligvis god tid til å selge den ene de har, eventuelt til redusert pris. Synd at LS-9000 er så hinsides dyr. Den hadde vært perfekt for mine Kodachrome-dias og min fars gamle 120-negativer. Nikon filmscannere er for øvrig ikke det eneste som er vanskelig å finne. Canonblitsene 430EX og 580EX er det også liten lagerbeholdning av. Skulle tro det gikk en del av de, og da er det merkelig at det ikke er noen som har inne. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Samme med Canon EF 50/1,4 blant annet. Umulig å oppdrive, tross i at det er et populært objektiv. Selv 50/1,8 har vært problematisk, men i dag fikk vi inn et større antall der jeg jobber. Men i de Canon tilfellene som nevnes her, er det nok mest at det ikke er produsert nok. Verken Nikon eller Canon er mestre i å klare å holde produksjonsvolum på et nivå som tilfredsstiller etterspørsel. Til tider er det et produkt som er vanskelig å oppdrive. Når dette blir tilgjengelig, er det kanskje et annet produkt som er vanskelig, fordi det er lagt for mye ressurser i å møte etterspørselen på tidligere nevnte produkt. Egentlig ganske håpløst, og noe vi må leve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå