Gå til innhold

gSmart mini II med blitz !

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å modifisere kameraet ved å montere en blitz på det, men kunne bare konkludere med at det var misslykket...

Skal poste en mini-artikkel på digitalkamera.no senere om dette forsøket og hvorfor det ikke virket.

Artikkelen vil også inneholde forsøk nr 2 på å få bedre innebilder. Jeg vil ikke røpe noe mer nå, men det blir en ganske annerledes måte å fikse det på.

Vær tolmodig, det kan fort ta mer enn et par-tre uker før jeg får tak i deler... og ikke minst testet og skrevet artikkelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge skal du streve for å få til dette? Lurer liksom bare på hvor mye tid og penger du skal bruke... Tenker sånn opp i mot å kjøpe et kamera med blits? Eller er det bare av prinsipp? Men for all del.. dersom man kan få bedre bilder, uten store kostnader, selv om det ikke er flombelyst kan jeg altids modde G-smarten min

Lenke til kommentar

Hvis det er krise så kan du ta et betydelig bedre innebilde ved å ta 3, 5, 7 eller 9 identiske bilder og velge median verdien av hver pixel. Hvis det er veldig mørkt kan du ta median verdien av 3 grupper av 3 bilder og summere disse.

Det fungerer for alle kamera og resultatet blir betraktelig bedre. Jeg har prøvd det og selv et billig webkamera kan ta bilder med imponerende kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 02:03, skrev Gisse:

Hvor lenge skal du streve for å få til dette? Lurer liksom bare på hvor mye tid og penger du skal bruke... Tenker sånn opp i mot å kjøpe et kamera med blits? Eller er det bare av prinsipp? Men for all del.. dersom man kan få bedre bilder, uten store kostnader, selv om det ikke er flombelyst kan jeg altids modde G-smarten min

Jeg har lyst til å streve litt med det av flere grunner:

- Jeg har ikke råd til nytt digitalkamera nå

- Jeg liker designet og størrelsen på kameraet

- Det ville sett utrolig kult ut med egenbygd elektronikk på yttersiden.

- Jeg har tilgang på elektronikk-verksted så jeg regner med kostnadene kommer på under 50 kr.

- Siden jeg synes det er morsomt å mekke elektronikk så spiller det ingen rolle om jeg bruker mange timer på det. (Tviler på det tar mer enn en kveld)

En sammenligning kan jo være mellom de som kaster bort x antall kvelder uke etter uke året rundt på spilling, versus at jeg bruker noen timer på å modifisere kameraet...

Kristallo: Jeg kjenner til teknikken, men det foutsetter at man har et nogenlunde eksponert bilde. Det får man ikke uten bra belysning inne (eller ute i høstmørket). Teknikken forutsetter også at kameraet og motivet er i ro. Jeg har lyst til å bruke kameraet som partykamera, og da er det ikke fristende å slå på all belysning og be folk sitte i stille inntil jeg har knipset noen bilder.

Jeg skal stikke en tur innom verkstedet i dag eller i mårra og bestille deler, så plukker jeg de opp om en ukes tid og setter meg ned og leker med loddebolten etter det :grin:

Lenke til kommentar

Den 2002-09-18 11:03, skrev Simen1:

Quote:

Den 2002-09-18 02:03, skrev Gisse:

Kristallo: Jeg kjenner til teknikken, men det foutsetter at man har et nogenlunde eksponert bilde. Det får man ikke uten bra belysning inne (eller ute i høstmørket). Teknikken forutsetter også at kameraet og motivet er i ro. Jeg har lyst til å bruke kameraet som partykamera, og da er det ikke fristende å slå på all belysning og be folk sitte i stille inntil jeg har knipset noen bilder.

Jeg har brukt det på bilder som er stort sett helt sorte og fått relativt brukbare bilder. Men du har helt rett, det funker ikke i fylla og på ting som rører seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...