Gå til innhold

1-2 uker leveringstid...........ALLTID?

Anbefalte innlegg

Legger merke til at flere shoper ALLTID har X antall dager leveringstid! Mitt spørsmål er: Ligger de alltid på etterskudd, slik at de ikke klarer å komme ajour? Da må de bare jobbe litt hardere, så går leveringstiden ned!.......Eller er det fordi de skal tjene penger "ekstra" på prisfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er oxo irritert på de aller fleste webshopper akkurat på det området. Virker som noen av dem setter lagerstatus til å vise at de har varen, mens de egentlig må bestille den fra leverandør, bare for at vi skal tro vi får varen raskt og dermed bestiller hos dem.

ok ok, dette er dog bare spekulasjoner, men kan jo begynne å lure... :roll:

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne hjerneskadet, men det virker ganske opplagt at de i allefall prøver å unngå å tape penger på egen treghet. komplett.no gjør det. de forandrer ordrestatus "åpen" (dvs at man kan endre/slette ordrelinjer) til "Plukkliste", flere dager før de sender ut ordren. Dermed kan ikke kunden slette varer som har gått ned i pris i løpet av "somle-perioden". Er kanskje veldig påståelig, men ser ingen andre grunner til at det skulle ta flere dager å plukke frem noen varer til en enkelt ordre?

Legofred

Lenke til kommentar

Jeg har en teori.

En webshop vanligvis får 100 ordre pr. dag. Det er akkurat så mye som 2 personer kan pakke på en dag. Hvis det en dag kommer 150 ordre, må de 2 personene jobbe overtid, eller de kan "spare" 50 ordre til neste dag. Etterskuddet kan vare i flere uker, men når det kommer en dag med bare 50 ordre tar de det igjen. Hadde de jobbet ovetid tidligere, hadde de vært arbeidsledige på 50 ordre dagen. Poenget er at det er billigere å ha ordrer på venting isteden for (faste) ansatte på venting.

Det bør vel også være kortere leveringstid i slutten av uken, siden det mottas, men ikke behandles ordrer i helgene.

Aner ikke om det er slik de tenker, men det virker fornuftig.

Lenke til kommentar

Den 12.09 klokka 00.04 bestilte jeg en god del stæsh (handler alltid komponenter etter midnatt :wink: ) fra PSData .. klokka 16:32 blei det sendt fra PSData i Kristiansand, og idag 13.09 klokka 16 cirka kom de på lokale Postkontoret/Prixbutikken ... DET kaller jeg kjapp levering :wink: Kristiandsand <--> Sarpsborg er kanskje ikke så langt, men likevel ...

Lenke til kommentar

I de fleste tilfellene så er posten problemet for meg. For morroskyld regnet jeg ut ved siste bestilling at pakken hadde "vandret" over til meg med en hastighet av ca. 4 km/t :?, mao. så hadde det vært mulig å gå raskere med den.

Jeg satser på at vi vil få et par aktører til på banen når konsesjonene legges åpne iht. eus avt.

[ Denne Melding var redigert av: WRZ_rules på 2002-09-14 00:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-13 19:15, ledigbrukernavn skrev:

Jeg har en teori.

En webshop vanligvis får 100 ordre pr. dag. Det er akkurat så mye som 2 personer kan pakke på en dag. Hvis det en dag kommer 150 ordre, må de 2 personene jobbe overtid, eller de kan "spare" 50 ordre til neste dag. Etterskuddet kan vare i flere uker, men når det kommer en dag med bare 50 ordre tar de det igjen. Hadde de jobbet ovetid tidligere, hadde de vært arbeidsledige på 50 ordre dagen. Poenget er at det er billigere å ha ordrer på venting isteden for (faste) ansatte på venting.

Det bør vel også være kortere leveringstid i slutten av uken, siden det mottas, men ikke behandles ordrer i helgene.

Aner ikke om det er slik de tenker, men det virker fornuftig.

JA!.......På en dag er det brukbar teori, men ALLTID etterskudd???.......Da vil etterskuddet bli større! Tenk om ene arbeideren forsover seg da!!!!.....Trur ikke på det helt!......kan jo bruke ekstrahjelp oxo!........Pengene er jo i ordrene?

Blir bare mer og mer overbevist at det er den skjulte fortjenesten som er grunnen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...