Gå til innhold

Problemer med A8N SLI etter formatering

sullis

Anbefalte innlegg

Hei

Etter å ha gjort en del oppgraderinger i de siste dagene formaterte jeg og la inn OS på nytt i går. Jeg gjorde ting i følgende rekkefølge:

1. Formaterte

2. La inn Win XP

3. DirectX 9.0C

4. Nvidia Chipset drivers

5. Skjermdriver

6. Service Pack

7. Antivirus

Det som skjedde var at maskinen plutselig ikke ville boote uten at Nvidia cdèn som fulgte med HK satt i. Når denne ikke satt i fikk jeg følgende feilmelding.

"Boot error. Pleas insert system disk and press enter"

Prøvde å legge inn OS flere ganger med forskjellige versjoner av Chipset driverne.

Har følgende system

A8N SLI deluxe

AMD 64 3500+

2X Geforce 6600GT SLI

2 GB TwinMOs Ram

1 Maxtor 250 GB SATA

1 WD 250 GB SATA

Testen maskninen i ett par dager før formatering hvor alt virket som det skulle.

All hjelp mottas med takk!

Endret av sullis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde laget en ny XP CD med SP, har du første gen. XP uten SP1(2) kan ikke XP bruke de native SATA controllerene som er på nForce4 HK. Ditt HK har kanskje både nForce4 Sata controller og en annen, bruk diskene på nForce controlleren, skal du til med raid må vel raidet legges inn med F6? under instaleringa av XP.

Bruker metoden over på mitt MSI K8N kort med en Sata disk.

Lenke til kommentar

Det stemmer at jeg har første generasjons XP uten SP. Det som er merkelig er at det er den samme XP jeg brukte forrige gang jeg satte opp systemet uten problemer. Eneste forskjellen er at jeg når har satt inn en harddisk til og ett skjermkort til samt 1 gb mere ram. Maskinen booter helt fint når Nvidia cdèn som fulgte med HK står i og da funker windows perfekt, men den vil ikke boote når denne cdèn ikke står i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...