Gå til innhold

Hva er så morsomt med å drikke?

Lollapalooza

Anbefalte innlegg

Det er ikkje snakk om å gjere vala sine ut i fra denne analysa, det er rett og slett berre opp- og nedsidene ved å drikke.

Forventer ikkje at du forstår dette, da du sikkert er ein av dei som kun slenger seg på flaska for å sovne over damene du prøver deg på, for å seinare sovne i grøfta på vegen heim.

Tankegangen til Christian er rasjonell. EOD. :)

5505930[/snapback]

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan begrunne det jeg skrev med en enkel analyse (nei, jeg analyserer ikke alt i livet, men du frister meg til å provosere folk her)

Det er ikke et ukjent problem at mange unge/voksne bruker flaska for å løse problmene. Enten om den er knust eller til å tømme den.

Disse bruker flaska fordi den gir dem mulighet til å bli rusa. Folk som røyker hasj argumenterer med at de blir avslappet, og slepper unna maset.

Setter man sammenlikningene sammen her, så ser man følgende:

Ettersom man går inn i en ruset tilstand, uten hemninger osv så kan en med overhengende grunn anta at de befinner seg i en utopi der alt er bra og hverdagens problemer er distansert.

Dette er en virkelighetsflukt, der en søker en lettvint og heller kortvarige metode for å unslippe problemener og samfunnet. En kan også si at noen flykter fra sorg over tapte venner,kjæreste,kjæledyr eller annet objekt.

og som du sier; Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro.

Jeg antar du da mener samfunnet til vanlig ikke er så moro, ergo kan jeg være slem og si at du kanskje bruker flasken for å oppleve en utopi hvor det bare er positive ting. Ergo bekrefter du langt på vei min teori.

og for the record; jeg er nerd, jeg har venner, jeg kan drikke, men trenger ikke bli drita og jeg er stolt over det

edit2; presiseringer og noen store bokstaver

5506008[/snapback]

Å herregud! :S

Det jeg mener når jeg sier "Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro" er vel for faen meg ikke at jeg flykter fra alle de fryktelige problemene (som jeg ikke har..). Jeg mener utrolig nok akkurat det setningen sier! :O Håper virkelig ikke at det var rettet mot meg!

For hvordan kan du prestere å presse så utrolig mye bullshit ut av en såpass liten setning?

Så ergo, påstanden din kan dra til helvete :) (i mitt tilfelle)

PS: Greit du er nerd, trengte kanskje ikke å påpeke det innlysende. Sorry.

Per-o ut :D

Lenke til kommentar

er nesten litt morsomt hvordan fjortisser som på død og liv ikke kan akseptere andres meninger ser seg nødt å leke større enn hva de er.

Andre har sagt det og jeg sier det igjen, hva folk mener om alkohol er todelt. For mitt vedgående så er det litt likegyldig om folk finner det provoserende at jeg analyserte fordeler kontra ulemper. Men jeg tar meg ikke så veldig nær av kommentarene tatt personene sine svar i betratktning. Så lenge det eneste de presterer er å slenge tull og mer eller mindre hetse, så får en vel anta at de ikke vet bedre enn deres egen lille A4 verden :)

(skriver generelt ettersom jeg tydeligvis skal ha problemer med å quote de innlegg jeg ville besvare)

og hvis vi skal se på hvem som er mindre sosial kompentent, så får jeg henvise til

nstin

Så ergo, påstanden din kan dra til helvete smile.gif (i mitt tilfelle)

PS: Greit du er nerd, trengte kanskje ikke å påpeke det innlysende. Sorry.

modderusk

Blabla.. Ytterst forsiktig? Hva skjer hvis jeg ikke er det da? Får jeg min straff i himmelen? Ringer du Onkel Trylle-Trylle så gjør han meg om til et hamster? Tar sjangsen jeg..

Fred ut harhar.gif

I rest my case :)

Lenke til kommentar
Morsomt:

Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc.

Ikke morsomt:

Hangover

5494419[/snapback]

morsomt:

intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert

negativt:

virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv.

5494432[/snapback]

Må bare le av deg... Når man faktisk må analysere hva som er moro med å drikke så er det no skikkelig galt med dine sosiale egenskaper.

Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro.

5505789[/snapback]

kan begrunne det jeg skrev med en enkel analyse (nei, jeg analyserer ikke alt i livet, men du frister meg til å provosere folk her)

Det er ikke et ukjent problem at mange unge/voksne bruker flaska for å løse problmene. Enten om den er knust eller til å tømme den.

Disse bruker flaska fordi den gir dem mulighet til å bli rusa. Folk som røyker hasj argumenterer med at de blir avslappet, og slepper unna maset.

Setter man sammenlikningene sammen her, så ser man følgende:

Ettersom man går inn i en ruset tilstand, uten hemninger osv så kan en med overhengende grunn anta at de befinner seg i en utopi der alt er bra og hverdagens problemer er distansert.

Dette er en virkelighetsflukt, der en søker en lettvint og heller kortvarige metode for å unslippe problemener og samfunnet. En kan også si at noen flykter fra sorg over tapte venner,kjæreste,kjæledyr eller annet objekt.

og som du sier; Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro.

Jeg antar du da mener samfunnet til vanlig ikke er så moro, ergo kan jeg være slem og si at du kanskje bruker flasken for å oppleve en utopi hvor det bare er positive ting. Ergo bekrefter du langt på vei min teori.

og for the record; jeg er nerd, jeg har venner, jeg kan drikke, men trenger ikke bli drita og jeg er stolt over det

edit2; presiseringer og noen store bokstaver

5506008[/snapback]

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du er så opphengt i at folk på død og liv skal drikke for å "unnslippe problemer og samfunnet". Må folk ha problemer for å drikke? Jeg har det da inderlig godt med meg selv og føler at livet mitt per dags dato går akkurat min vei, i positiv retning. Jeg drikker fortsatt hver helg sammen med venner (ikke nødvendigvis full). Det er ikke fordi jeg på noen som helst måte prøver å distansere meg selv fra min ellers travle hverdag. Det er ikke fordi jeg har problemer med familie/forhold eller noe i den duren. Det er rett og slett fordi jeg syntes det er gøy. Akkurat på lik linje med å spille en runde bowling en fredags kveld med venner. Jeg respekterer ditt synspunkt, men jeg mener også at mye av det du sier er LANGT fra manges virkelighet.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du er så opphengt i at folk på død og liv skal drikke for å "unnslippe problemer og samfunnet". Må folk ha problemer for å drikke? Jeg har det da inderlig godt med meg selv og føler at livet mitt per dags dato går akkurat min vei, i positiv retning. Jeg drikker fortsatt hver helg sammen med venner (ikke nødvendigvis full). Det er ikke fordi jeg på noen som helst måte prøver å distansere meg selv fra min ellers travle hverdag. Det er ikke fordi jeg har problemer med familie/forhold eller noe i den duren. Det er rett og slett fordi jeg syntes det er gøy. Akkurat på lik linje med å spille en runde bowling en fredags kveld med venner. Jeg respekterer ditt synspunkt, men jeg mener også at mye av det du sier er LANGT fra manges virkelighet.

5509900[/snapback]

Det er ikke et ukjent problem at mange unge/voksne bruker flaska for å løse problmene.

Mange er ikke alle, så antakeligvis blir jo ikke du en av dem :) uansett, mener du at ingen har dette problemet, og at det ikke er et fnugg av sannhet i det jeg skrev?

Du sier det er likegyldig, men svarer på tiltalen fordèt?

Noe må jeg da få lov til å gjøre. Mente nok heller at å reagere surt eller ta meg nær av svarene jeg fikk var overflødig.

Som feks nerd, du er syk osv. Er jo ikke min feil at noen absolutt skal kalle meg gal fordi jeg mener noe annet enn dem :)

Selv om det enda var litt moro å se at noen absolutt måtte argumentere med "guud, du er så nerd fordi du mener det". ser poenget? :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Det er ikke et ukjent problem at mange unge/voksne bruker flaska for å løse problmene.

Mange er ikke alle, så antakeligvis blir jo ikke du en av dem :) uansett, mener du at ingen har dette problemet, og at det ikke er et fnugg av sannhet i det jeg skrev?

5510373[/snapback]

Nei jeg vet at det er mange som drikker for å flykte fra problemene, men du bare virker så bastant på at folk må ha problemer for å drikke...

Lenke til kommentar

5510373[/snapback]

Nei jeg vet at det er mange som drikker for å flykte fra problemene, men du bare virker så bastant på at folk må ha problemer for å drikke...

5511804[/snapback]

makan til flisespikkeri. Har ikke skrevet bastant, har skrevet at det er et kjent faktum at mange gjør det. Ergo; mange er ikke ,45 millioner, men kanskje noen promille/prosent av disse. tror du 20 milliarder i alkoskader skjer uten grunn?

Lenke til kommentar
Jeg drikker for å bli full ^^

Nå drikker ikke jeg sånn altfor ofte heller da, men det er så mye deiligere å være full enn edru, mye enklere å bli kjent med folk, og alt er jo morro :p

5511838[/snapback]

Enig. Mye morsommere å kunne le av alt mulig enn å være trist og grå :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...