Blax Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Tr00 The Norwegian Pikie.. Fjortissfyll er teit.. Akkurat slik jeg var for 1 år siden Drikker bare pils på fest. Slukker tørsten Før drakk jeg pils fordi alle andre gjorde det, men nå synes jeg det er godt. Når du drikker så blir det en sånn fin atmosfære. Kjempe sosialt og det blir ALLTID gøy Sant det ØB. Å være brisen er nesten best. Går bare rundt og flirer Endret 26. januar 2006 av Blax Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er ikke noe som slår den følelsen når man er brisen og bare går rundt med et konstant glis 5496110[/snapback] Sant det der. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Morsomt:Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc. Ikke morsomt: Hangover 5494419[/snapback] morsomt: intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert negativt: virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv. 5494432[/snapback] Hvis man tar distansen i forhold til den relative teorien om oppblåste 18 åringer som liker å bruke ord de ikke skjønner selv, så ligger du ganske høyt på en ukjent skala fra 1-10... Biiiiatch xD Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Morsomt:Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc. Ikke morsomt: Hangover 5494419[/snapback] morsomt: intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert negativt: virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv. 5494432[/snapback] Må bare le av deg... Når man faktisk må analysere hva som er moro med å drikke så er det no skikkelig galt med dine sosiale egenskaper. Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvis man tar distansen i forhold til den relative teorien om oppblåste 18 åringer som liker å bruke ord de ikke skjønner selv, så ligger du ganske høyt på en ukjent skala fra 1-10... Biiiiatch xD 5505782[/snapback] Hahaha, en de bedre kommentarene på en god stund. :--D Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Morsomt:Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc. Ikke morsomt: Hangover 5494419[/snapback] morsomt: intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert negativt: virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv. 5494432[/snapback] Må bare le av deg... Når man faktisk må analysere hva som er moro med å drikke så er det no skikkelig galt med dine sosiale egenskaper. Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro. 5505789[/snapback] Eg må berre le av deg. Sjølv om du tenker over det eller ikkje analyserer du omtrent alt du gjer. Er heilt enig med uttalelsen til Christian. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Morsomt:Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc. Ikke morsomt: Hangover 5494419[/snapback] morsomt: intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert negativt: virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv. 5494432[/snapback] Må bare le av deg... Når man faktisk må analysere hva som er moro med å drikke så er det no skikkelig galt med dine sosiale egenskaper. Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro. 5505789[/snapback] Eg må berre le av deg. Sjølv om du tenker over det eller ikkje analyserer du omtrent alt du gjer. Er heilt enig med uttalelsen til Christian. 5505824[/snapback] Så hvis jeg bestemmer meg for å slå en flue som er på pulten min så analyserer jeg det? Neppe! Kanskje ubevisst. Men når man må analysere hva som er moro/ikke-moro med å drikke, da mener jeg det er noe galt med deres sosiale egenskaper. Edit: For det er nemlig helt på trynet å lese det! Det første jeg tenkte når jeg leste det var: "Fy faen... For en nerd." Endret 27. januar 2006 av Nstin Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det er ikkje snakk om å gjere vala sine ut i fra denne analysa, det er rett og slett berre opp- og nedsidene ved å drikke. Forventer ikkje at du forstår dette, da du sikkert er ein av dei som kun slenger seg på flaska for å sovne over damene du prøver deg på, for å seinare sovne i grøfta på vegen heim. Tankegangen til Christian er rasjonell. EOD. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Pluss: Du blir i godt humør. Du har det morsomt. Du får med alle vennene dine. Du møter kanskje gamle kjente på byen? Minus: Dyrt? Hangover. (Om du var for hard på flaska) Hva gjorde jeg i går? (Se punkt 2 ) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Morsomt:Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc. Ikke morsomt: Hangover 5494419[/snapback] morsomt: intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert negativt: virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv. 5494432[/snapback] Må bare le av deg... Når man faktisk må analysere hva som er moro med å drikke så er det no skikkelig galt med dine sosiale egenskaper. Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro. 5505789[/snapback] kan begrunne det jeg skrev med en enkel analyse (nei, jeg analyserer ikke alt i livet, men du frister meg til å provosere folk her) Det er ikke et ukjent problem at mange unge/voksne bruker flaska for å løse problmene. Enten om den er knust eller til å tømme den. Disse bruker flaska fordi den gir dem mulighet til å bli rusa. Folk som røyker hasj argumenterer med at de blir avslappet, og slepper unna maset. Setter man sammenlikningene sammen her, så ser man følgende: Ettersom man går inn i en ruset tilstand, uten hemninger osv så kan en med overhengende grunn anta at de befinner seg i en utopi der alt er bra og hverdagens problemer er distansert. Dette er en virkelighetsflukt, der en søker en lettvint og heller kortvarige metode for å unslippe problemener og samfunnet. En kan også si at noen flykter fra sorg over tapte venner,kjæreste,kjæledyr eller annet objekt. og som du sier; Drikke er moro fordi man blir full og da er alt moro. Jeg antar du da mener samfunnet til vanlig ikke er så moro, ergo kan jeg være slem og si at du kanskje bruker flasken for å oppleve en utopi hvor det bare er positive ting. Ergo bekrefter du langt på vei min teori. og for the record; jeg er nerd, jeg har venner, jeg kan drikke, men trenger ikke bli drita og jeg er stolt over det edit2; presiseringer og noen store bokstaver Endret 27. januar 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Altså.. Det er jo ikke sinnsykt gøy å drikke... Mye smaker vel ok og alt det der. Men om man drikker (og da mener jeg ikke en pils til tippekampen eller hva det måtte være) så syns jeg det er nesten som en virkelighetsflukt eller noe. Skjønner uansett ikke vitsen med å si det er gøy å drikke når ganske mange ikke en gang husker hva de gjorde. (igjen, da mener jeg skikkelig fyll) Men dette var bare for å sette det litt å spissen. Alkohol er jo koslig i moderate mengder. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Elsker å sitte i lag med 10+ kompiser å venniner å drikke så det lyner ut av ræva. Skal du først slå deg løs så hvorfor ikke gjør det med måte Faen da man lever bare en gang voksen kan du bli når du passerer 40. Da kan du slå ræva i ro atme unger å kona. DRIKK Å LEV LIVET. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Morsomt:Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc. Ikke morsomt: Hangover 5494419[/snapback] morsomt: intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert negativt: virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv. 5494432[/snapback] Hvis man tar distansen i forhold til den relative teorien om oppblåste 18 åringer som liker å bruke ord de ikke skjønner selv, så ligger du ganske høyt på en ukjent skala fra 1-10... Biiiiatch xD 5505782[/snapback] jeg tror du skal være ytterst forsiktig med å omtale meg som en idiot. Hadde du kjent med noen år og så uttalt deg, så kunne jeg ha trodd deg. Dog kan er det verdt å nevne at de ordene jeg bruker, og måten jeg formulerer meg på, har ligget i mitt skriftspråk nokså lenge edit; du bommet litt i regningen. Siden du fyller 18 i år, og jeg er to år eldre, så er det i teorien vanskelig for meg å være 18 nå. For alt du vet kan jeg være 20 år (hadde det ikke vært fordi bursdagen min står i profilen, vel og merke.) Endret 27. januar 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) En utopi der en lever i en perfekt verden 5494432[/snapback] Slapp av, jeg kan omtale deg som en idiot jeg. Edit: For å svare sånn ca. til tråden også: Hva er vitsen med disse diskusjonene? Folk som liker alkohol kommer med positive ting, og de som ikke drikker eller drikker litt for å ikke føle seg helt utenfor, men hater det svarer negativt. That's it. Blande inn langvarige skader etc. mtp. moderert alkoholbruk blant ungdom (er stort sett folk i den alderen hen) er heller idiotisk da disse er svært små og omtrent ubetydlige. Noen pils med vennegjengen på lørdagskvelen er bare kos. Endret 27. januar 2006 av Zerblat Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Til de som mener at alkohol og andre rusmidler er med på å øke musikeres kreative side, så er dette feil i de fleste tilfeller, de fleste musikerne som er kjent for utagerende alkohol og narkotikamissbruk har i sine senere år påstått at dette ødelegger mye. Jeg er enig i at rus kan la personer gå inn i en "annen" verden og nye, kanskje mørkere sider, kan komme til syne. Alkohol er fint for de som ønsker å lette på stemningen og gir mange den avkoblingen fra den "harde" hverdagen. Selv har jeg aldri drikket meg kanon, men jeg kan ikke fatte at verdens skal være noe å flykte fra(!), er folket redd for å gjøre dristige ting uten dekket av "jeg var høy, kunne ikke noe for det"? Jeg synes litt synd på de som tror at alt blir så mye bedre bare de kommer seg bort her i fra, evt. trekke likhetstrekk med EMO kulturen - innen for feltet *jeg synes synd på meg selv*. Søtte til deg Ernie. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 LSD: The Geek's Wonder Drug? Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Morsomt:Det eneste en kan si som er morsomt med å drikke er vel egentlig helheten med at man blir i bedre humør og finner på/snakker om masse morsomme ting. Finne på noe sprell etc. Ikke morsomt: Hangover 5494419[/snapback] morsomt: intet ansvar/problemer der og da. En utopi der en lever i en perfekt verden, mens virkeligheten blir distansert negativt: virkelighetsflukt, hangover,konsekvenser av handlinger osv. 5494432[/snapback] Hvis man tar distansen i forhold til den relative teorien om oppblåste 18 åringer som liker å bruke ord de ikke skjønner selv, så ligger du ganske høyt på en ukjent skala fra 1-10... Biiiiatch xD 5505782[/snapback] jeg tror du skal være ytterst forsiktig med å omtale meg som en idiot. Hadde du kjent med noen år og så uttalt deg, så kunne jeg ha trodd deg. Dog kan er det verdt å nevne at de ordene jeg bruker, og måten jeg formulerer meg på, har ligget i mitt skriftspråk nokså lenge edit; du bommet litt i regningen. Siden du fyller 18 i år, og jeg er to år eldre, så er det i teorien vanskelig for meg å være 18 nå. For alt du vet kan jeg være 20 år (hadde det ikke vært fordi bursdagen min står i profilen, vel og merke.) 5506510[/snapback] Blabla.. Ytterst forsiktig? Hva skjer hvis jeg ikke er det da? Får jeg min straff i himmelen? Ringer du Onkel Trylle-Trylle så gjør han meg om til et hamster? Tar sjangsen jeg.. Fred ut Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvis man tar distansen i forhold til den relative teorien om oppblåste 18 åringer som liker å bruke ord de ikke skjønner selv, så ligger du ganske høyt på en ukjent skala fra 1-10... Biiiiatch xD 5505782[/snapback] Hahaha, en de bedre kommentarene på en god stund. :--D 5505817[/snapback] Takk.. Du har da noen bra kommentarer du også har jeg sett Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvis man tar distansen i forhold til den relative teorien om oppblåste 18 åringer som liker å bruke ord de ikke skjønner selv, så ligger du ganske høyt på en ukjent skala fra 1-10... Biiiiatch xD 5505782[/snapback] Lenke til kommentar
ttd Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Alkohol er fint for de som ønsker å lette på stemningen og gir mange den avkoblingen fra den "harde" hverdagen. Selv har jeg aldri drikket meg kanon, men jeg kan ikke fatte at verdens skal være noe å flykte fra(!), er folket redd for å gjøre dristige ting uten dekket av "jeg var høy, kunne ikke noe for det"? 5506844[/snapback] "Jeg har aldri prøvd å ha sex, kan ikke skjønne at det skal være så deilig?" "Æsj, hva er det, det ser ikke godt ut, jeg nekter å smake på det, kan ikke skjønne at noen syns det er godt!" "HVORFOR PRØVE NOE NYTT, DET SER IKKE KULT UT!! " Og forøvrig, jeg har ikke en hard hverdag å flykte fra. Allikevel drikker jeg en del. Whisky alene eller sammen med venner. Øl til en film, øl på byen. Bøtte nedpå billig vodka på fest. Nippe vin til en god middag. Trives godt med det. Og forøvrig alt det Zerblat sa. God helg. Endret 27. januar 2006 av Nemo} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg