Gå til innhold

Hva er så morsomt med å drikke?

Lollapalooza

Anbefalte innlegg

Synes denne tråden har sklidd ut akkurat like mye som nesten samtlige andre tråder som handler om alkohol/drikking.

Topic:

"> Hva er så morsomt med å drikke?".

Folk svarer (ikke direkte sitert):

-Alkohol er et narkotikum på lik linje med herion og amfetamin

-Jeg er avholdsmann / Alkohol løser ingen problemer

-Alkohol skader kroppen din! Basta!

-ETCETERA

Vær så snill a folkens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes denne tråden har sklidd ut akkurat like mye som nesten samtlige andre tråder som handler om alkohol/drikking.

Topic:

"> Hva er så morsomt med å drikke?".

Folk svarer (ikke direkte sitert):

-Alkohol er et narkotikum på lik linje med herion og amfetamin

-Jeg er avholdsmann / Alkohol løser ingen problemer

-Alkohol skader kroppen din! Basta!

-ETCETERA

Vær så snill a folkens?

5498445[/snapback]

Makan til mas da? Leser du ikke første innlegget i tråden?

...eller hva er ikke morsomt med å drikke?

Satt og leste Deppetråden da jeg så at det ble litt mye diskusjon for/imot alkohol/drikking der, så jeg tenkte at denne tråden ville være på sin plass...

Så slipper dere diskutere dette andre steder :)

5494360[/snapback]

Er det bare jeg som synes slikt går under det som ikke er fult så morsomt med å drikke?

Lenke til kommentar

OFF-TOPIC:

Jaja blablæbla! Alkohol er en fin ting det om man føler for en fest.

Jeg drikker veldig sjelden nå, for jeg har så brutalt vokst i fra og stresse rundt hver fredag for å finne seg en random fest, bare for å få drekki seg drita.

ON-TOPIC:

Men det mest festlige i verden er å være på en BRA fest sammen med 100% gode venner og drikke seg USTOPPELIG DRITINGS - noe jeg gjør every once and a while. Jeg drikker aldri for å kose meg, når jeg først drikker er det for å bli utstyrlig kanon og ha den moroa det bringer med seg. Er såpass trygg på min oppførsel i fylla, og mister aldri kontrollen på hue samme hvor blåst jeg er. Men det er mindre enn èn gang i måneden for min del for å si det sånn, har en kameratgjeng hvor drekking ikke er prioritert lenger.

Men er festen bra, humøret på topp og folka der elskbare - ja da er det moro å drikke.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Hva som er morsomt med å drikke.. vel, morsomme vorsspiel, humøret det medfører, damene det inndirekte gir ved at man som regel stikker ut på byen når man drikker, stemningen.

Men når man ser på de negative sidene som feks fyllesyken, karre seg hjem dagen etter å ha sovet ett annet sted, pengene som flyr, treninga som blir ødelagt osv så ser iallefall ikke jeg at det er verdt det. Ikke drukket siden 1.Juledag, har vel vokst det litt fra meg på samme måte som SkyMarshall.

Lenke til kommentar

Rømme fra hverdagen i tillegg til WOW? :p

Vært på fest, men aldri drukket, bare smakt på skvipet. Det finnes så altfor mange eksempler på sprell som har endt opp tragisk, at jeg føler meg ikke fristet. Liker heller ikke tanken på å redusere meg intellektuelt med "redundent" humor og hele pakka. Det lille jeg har, det må jeg for all del beholde. :)

Lenke til kommentar

Nå for tiden drikker jeg sånn ca hver helg. Er ikke ute på fester eller noe som helst. Vi samler gjengen, ser film og koser oss med god mat og flotte jenter ved siden av..jeg må si det er bra elendig å komme med "du blir syk og dør av det" for jeg har det sabla ålreit med den komboen jeg kjører.

Lenke til kommentar
*snip*

5498445[/snapback]

*snip*

5499148[/snapback]

"Jeg synes ikke det er morsomt å drikke fordi alkohol er et narkotikum på lik linje med..."

"Jeg synes ikke det er morsomt å drikke fordi jeg er avholdsmann"

Utifra formuleringen "...eller hva er ikke morsomt med å drikke?" (og det motsatte) tolker jeg det som at man skal skrive hva man synes er gøy med å drikke, og hva som ikke er gøy med å drikke. Ikke gøy med å drikke bør da være hva som er kjipt med å drikke (seg full), og jeg kan ikke se at fordi alkohol sidestilles med narkotika kan være en negativ ting med beruselsen? Eller at de som ikke drikker kan vite hva som ikke er gøy med å drikke hvis de ikke drikker?

Lenke til kommentar
Folk som ikke har prøvd noen rusmidler har ikke så mye de skulle ha sagt i denne tråden.

Det hjelper ikke om man kjenner noen som er alkoholiker, narkoman osv. Det behøves førstehåndskjennskap før man kan dømme noe som helst.

Tjall blir sett på som rimelig forferdelig og tabu, men det er fordi folk har så lite informasjon om det, og at det ikke er like lett for regjeringen å håve inn penger på.

5496121[/snapback]

jeg håper ikke du er av oppfatningen at narkotika, hasj osv er positivt for mennesket?

Den siste setningen får meg til å lure på om du tror eneste grunn til at man sier det er farlig, er fordi regjeringen ikke ser penger i å selge det?

Lenke til kommentar
*snip*

5498445[/snapback]

*snip*

5499148[/snapback]

"Jeg synes ikke det er morsomt å drikke fordi alkohol er et narkotikum på lik linje med..."

"Jeg synes ikke det er morsomt å drikke fordi jeg er avholdsmann"

Utifra formuleringen "...eller hva er ikke morsomt med å drikke?" (og det motsatte) tolker jeg det som at man skal skrive hva man synes er gøy med å drikke, og hva som ikke er gøy med å drikke. Ikke gøy med å drikke bør da være hva som er kjipt med å drikke (seg full), og jeg kan ikke se at fordi alkohol sidestilles med narkotika kan være en negativ ting med beruselsen? Eller at de som ikke drikker kan vite hva som ikke er gøy med å drikke hvis de ikke drikker?

5500024[/snapback]

Hvem har sagt at det bare er det å bli full som er kjipt med alkohol? Hva med skader? Er kanskje ikke det kjipt?

Jeg veit forøvrig svært godt hvordan det er å bli full. Har drukket meg (dessverre) kliss, sørpe full flere ganger. Så hvis du tror jeg aldri har drukket så tar du grundig feil ;)

Lenke til kommentar
jeg håper ikke du er av oppfatningen at narkotika, hasj osv er positivt for mennesket?

5500039[/snapback]

Det er ivertfall positivt for musikken. Mye god musikk som har blitt skrevet i påvirket tilstand gitt. Og hvorfor skal det ikke være positivt med narkotikum? Bunner ned i definisjoner på hva som er positivt. Er det ikke positivt å slappe skikkelig av?

Lenke til kommentar

5500039[/snapback]

Det er ivertfall positivt for musikken. Mye god musikk som har blitt skrevet i påvirket tilstand gitt. Og hvorfor skal det ikke være positivt med narkotikum? Bunner ned i definisjoner på hva som er positivt. Er det ikke positivt å slappe skikkelig av?

5501115[/snapback]

Det er bare at de positive sidene ved bruk av narkotika kan telles på en hånd, mens de negative er langt flere... satt det litt på spissen.

Det som er problemet med bruk av narkotiske/berusende stoffer er at det er så vanvittig indivudelt åssen en opplever det. Selv har jeg aldri opplevd noe negativt med f.eks drikking bortsett fra en fyllesyke i ny og ne, mens andre jeg kjenner omtrent holder på å ta sitt eget liv pga ting de har gjort i fylla. Derfor kan man egentlig ikke definere noe som helst ettersom det ikke finnes noen "fasit" på hva som er bra/dårlig med bruk av narkotiske stoffer.

Vi vet jo selvfølgelig at det er side-effects som er godt dokumenterte, men de gjelder absolutt ikke alle. Han som tar seg en øl til maten en gang i uka står ikke akkurat i fare for å dø av alkoholforgiftning, skrumplever etc. selv om vi vet at alkohol kan forårsake det.

Lenke til kommentar
*snip*

5500039[/snapback]

See I think, drugs have some done good things for us. I really do. And if you don't believe drugs have done good things for us. Do me a favor, go home tonight, take all your albums, all your tapes, and all your CDs, and burn them. 'Cause you know what? The musicians who made all that great music that's enhanced your lives throughout the years? Reeeeeeeal fucking high on drugs.
. . .

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Det jeg synes er gøy med å drikke er å treffe gode venner, snakke med nye mennesker, få nye venner osv. Dette er mye lettere med litt alkohol i blodet for man blir mer åpen og mindre kritisk til ting. Hittil har jeg ikke gjort noe jeg angrer på i fylla.

Lenke til kommentar

Når jeg leser om dette forbundet med musikk (off-topic her nå :blush:) må jeg bite i eplet og si at det er faktisk sant. Så sent som i desember var jeg på konsert med Tïesto og han røyka en god del under det 8 timer lange settet, og det var helt genialt der, og det høres enda mer genialt ut når jeg hører på det siden :)

Lenke til kommentar

5500039[/snapback]

5501115[/snapback]

Tool - Third Eye(på Ænima) .... anyone?

Lenke til kommentar

tja, litt alkohol innabords løfter stemingen på fest/utesteder med veldig mye. med noen øl innabords senker du henmingene litt, mye lettere å drive en god samtale. eller sitte å prate sjit å flire.

å drikke seg full er jo også en artig opplevelse.

der har du to grunner til hvorfor folk drikker. finnes sikkert tusenvis flere

Lenke til kommentar

Nå må man jo skille mellom kose drikking. Og den fjortissfylla som er så tragisk at det er til å grine av..! :wallbash:

Det å samles noen kammerater ta noen øl, kose seg med en film eller gå på byen. Fint og da trenger man ikkje ha i seg store mengder. Det er fint, sosialt og hyggelig.

Så er det fjortissylla. Folk fra 13-30(?) som ver helg reiser på den nermeste festen og heller i seg alt de kan, før de har fått kontakt med noen som helst. Hopper rundt, hilser og ler, driter seg litt ut eller begyner å grine. Blir dradd hjemm. Fyllesjuke som F***. Drar seg på skolen for å sove, og skryta av hvor fulle de var.

To forskjellige ting. Det ene er tradisjonelt og hyggelig. Og det ene så tragisk som det kan bli..

Og så er det de som kjører i fylla.!! :realmad:

De er så dumme at det er vondt å tenke på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...