TLZ Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ernie: Er tildels enig med deg, men å sammenligne alkohol med Heroin og si at det er farlig i selv små mengden er litt drøy. Hvis du først skal sammenligne med et narkotikum så ta heller "hasj", det vil jo en del si er mildere enn alkohol. (Diskusjon rundt dette hvis jeg ikke tar feil). Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hmm... Personlig syntes jeg det er ganske underholdende å se andre folk drikke seg drita. Er noe litt tidig med å se andre rullende rundt på bakken, gjerne halvnaken syngende bæ bæ lillelam.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ernie: Er tildels enig med deg, men å sammenligne alkohol med Heroin og si at det er farlig i selv små mengden er litt drøy. Hvis du først skal sammenligne med et narkotikum så ta heller "hasj", det vil jo en del si er mildere enn alkohol. (Diskusjon rundt dette hvis jeg ikke tar feil). 5495725[/snapback] Det er overhode ikke drøyt. Har da ikke sagt at alkohol er farligere enn heroin (selv om et høyt, daglig inntak av alkohol strengt tatt er mer farlig enn heroin). Det jeg sier er at alkohol er like mye narkotika som andre ulovlige rusmiddler, deriblant heroin. Hva som er drøyt med det når alkohol har likhetstrekk med ulovlige rusmiddler, er for meg en gåte. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det er overhode ikke drøyt. Har da ikke sagt at alkohol er farligere enn heroin (selv om et høyt, daglig inntak av alkohol strengt tatt er mer farlig enn heroin). Det jeg sier er at alkohol er like mye narkotika som andre ulovlige rusmiddler, deriblant heroin. Hva som er drøyt med det når alkohol har likhetstrekk med ulovlige rusmiddler, er for meg en gåte. 5495811[/snapback] Alkohol er ikke narkotika så lenge prosenten holder seg under 60%. Det er fremdeles bak mål å sammenligne alkoholikere og narkotikamisbrukere i denne diskusjonen. Jeg som tar meg en øl på torsdagskvelden = Student Jeg som setter et stikk på torsdagskvelden = Narkotikamisbruker og student. Ser du forskjellen? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Morsomt å se folk som hater alkohol krangle om det. Om det er så jævlig som folk sier, hvorfor er det så mange som drikker alkohol da? Det er vel ikke sånn at man kommer i bråk hver gang man drikker. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Nå får du skjerpe deg. God heimert smaker fortreffelig, da særlig blandet med kruttsterk kaffe. eneste formen for brennvin jeg har drukket hittil som jeg faktisk synes smaker greit er tequila(ble no grønnjævlig sjuk dagen etter, så neste gang jeg drikker tequila blir det ikke så mye ).. vodka smaker æsj, men drikker jo det for noe annet enn smaken for å si det sånn.. Endret 25. januar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
ersa Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Livet er 100% dødelig med eller uten alkohol. Uansett synes jeg at ølsmaken er verdt å miste noen minutter av livet mitt på... Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Noen som har smakt Mythos?! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Forresten, det er aminosyrene i Rødvin som gjør at det er sunt. Om man tar en vitaminpille med aminosyrer (eller hvordan man nå kan få i seg aminosyrer) så er nok det sunnere enn Rødvin, dog ikke like godt Om man drikker alkohol så bør man være klar over at man tyller i seg ei gift. Jeg sier ikke at man ikke skal drikke, men at man bør være klar over hva man har i seg og hvilken effekt det har på kroppen. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Fjortisser generelt drikker for å være kewle. Status vettu Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har aldri drukket, eller iallefall ikke blitt full. Om folk må drikke for å finne på morro, eller være mer sosiale så har de -store- problemer. Men det er jo noen som har det og da. De fleste som skryter av å drikker er også idioter...mener jeg. Om man har "Team Fyllebukkene" på nicket sitt, eller "Skal drikke i kveld =D" så blir det for dumt. Jeg tror jeg kommer til å drikke for smakens skyld, men man vet jo ikke. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Fjortisser generelt drikker for å være kewle. Status vettu 5495980[/snapback] Den stemmer ganske mye. Særlig jenter drikker for å være kule. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Fjortisser generelt drikker for å være kewle. Status vettu 5495980[/snapback] Den stemmer ganske mye. Særlig jenter drikker for å være kule. 5496022[/snapback] Og er vel særlig folk/jenter på vestkanten. Østkanten er for kule til å drikke Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg drikker fordi det er koselig og godt. Ingenting slår en fest med gode venner, en dram med cola og hembrent. og fulle småjenter ^^ Lenke til kommentar
Odden Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Viss jeg får lov til å bytte litt om på hovedspørsmålet så vil jeg heller spørre; Hva er så morsomt med IKKE å drikke? Det finnest mennesker der ute som ikke tar en drink i sitt liv, og de lever i den oppfatningen om at de forkorter livet betraktelig om de tar et glass med alkoholbestandig væske... Selv om flere uavhengige studier viser at et glass rødvin har en positiv virkning på hjerte og kar sykdommer. og at personer som ikke drikker i det hele tatt faktisk har en kortere livslengde enn de som bruker alkohol med moderasjon. Selvfølgelig er det mulig å ha det gøy og morro uten å drikke i det hele tatt, men det er også avhengig om denne personer er frisinnet og open, alkohol har den virkningen at folk generellt blir mindre sjenerte og derved tørr å ta kontakt med personer av det ønskede kjønn. Er en person avholds og sjenert så kan det bli litt mer problematisk... Noe mer vi kan ta med? Lenke til kommentar
Seether Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Fjortisser generelt drikker for å være kewle. Status vettu 5495980[/snapback] Den stemmer ganske mye. Særlig jenter drikker for å være kule. 5496022[/snapback] Eyh, ikke denne jente i hvert fall. Om eg drikker så e det for å kvitte meg med den kjipe stemmen i hodet (noen kaller den fornuft, samvittighet osv) Desuten blir eg mer utadvendt og så lenge eg ikke drikker for mye så koser eg meg Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Da har du et problem. Alkohol løser ingen problemer. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det er ikke noe som slår den følelsen når man er brisen og bare går rundt med et konstant glis Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Folk som ikke har prøvd noen rusmidler har ikke så mye de skulle ha sagt i denne tråden. Det hjelper ikke om man kjenner noen som er alkoholiker, narkoman osv. Det behøves førstehåndskjennskap før man kan dømme noe som helst. Tjall blir sett på som rimelig forferdelig og tabu, men det er fordi folk har så lite informasjon om det, og at det ikke er like lett for regjeringen å håve inn penger på. Lenke til kommentar
Seether Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Da har du et problem. Alkohol løser ingen problemer. 5496096[/snapback] Eller kanskje ikke mr. I've got the one and only solution Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg