Gå til innhold

Hvor blir det av synkroniserte filer i Windows XP?

Haaland

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite nettverk hjemme, med en egen PC som bl.a. blir brukt som filserver. Jeg har satt opp den PC-en jeg bruker til vanlig til å koble Z: til en stasjon på serveren, og satt plasseringen av Mine dokumenter til "z:mine dokumenter". Windows XP lager jo en lokal versjon av Mine dokumenter-mappen når den ikke allerede ligger lokalt, men hvor blir den av?

Jeg må ha en sikkerhetskopi av mappen, men når XP lager den selv, trenger jeg kanskje ikke en til, hvis det finnes en metode for å gjenopprette filer fra den filen/mappen XP lagrer i. Derfor vil jeg gjerne vite hvor XP gjør av disse filene, og dersom de blir lagret i et spesielt format, hvordan kan jeg gjenopprette filer fra dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo greit nok, hvis du lagrer dokumentene lokalt, men saken er jo at dokumentene egentlig ligger på serveren. Det jeg gjerne vil vite er hvor Windows XP kopierer dokumentene mine til, når den synkroniserer den lokale kopien (som bare Windows XP vet hvor er, men som jeg vil finne) med den mappen som ligger på serveren. Spørsmålet er hvor XP gjør av den lokale kopien, hvis du/dere forstår? Kanskje jeg ikke klarte (evt. klarer) å forklare godt nok?

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår det du mener rett så lagres det ikke noen sted lokalt hvis du har målmappen til Mine Dokumenter i serveren. Men det kan hende XP lager en informasjons fil som inneholder kun info om det som befinner seg i Mine Dokumenter som du har i serveren, men ikke selve filene.

XP Pro

P4 2.26 GHz

512 DDR Apacer PC2700

Asus P4S533

IBM 120GPX 60GB

WD Caviar 80GB

Quantum Fireball 20GB

Plextor 40/12/40

[ Denne Melding var redigert av: Mozy på 2002-09-13 17:26 ]

Lenke til kommentar

Nei, Windows XP lager faktisk en lokal kopi et eller annet sted, for jeg kan gå inn på dokumentene mine selv om jeg f.eks. plugger ut nettverkskabelen, eller deaktiverer nettverkstilkoblingen. Men hvor lagrer den dokumentene? Det er det jeg vil vite... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...