Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med internet

Anbefalte innlegg

Hei

Det så er problemet er at eg ikkje får kontakt med internet med min pc, men den andre pc'en får internet. Eg har prøvd både gjennom routeren og med TCP'en direkte i modemet uten at det fynka. Eg får nettverk når eg bruke routeren, men ikkje internet. Eg har kjørt et par tester på modemet og routeren men ingenting fynke.

- Eg har prøvd å slå modemet av og på i 20 sekunder (Fynka ikkje)

- Eg har prøvd å koble routeren fra i 20 sek (Fynka ikkje)

- Eg har prøvd å setta TCP'en direkte inn i modemet (Fynka ikkje)

- Eg bruke vanligvis Ethernet opningen på hovudkortet når eg bruke internet, siden det trådløse dette ut heile tiå.

- Eg har lokal ip adresse når eg bruke routeren 192.168.1.86 (eller noe)

- men eg har ikkje lys på DNS når eg bruke routeren, eg e 100% sikker på at eg har kobla rett.

- me hadde virus på den eine pc'en, så me bruke nå ein gamlere pc som e ganske treig, men internet fynka ikkje når den gamle va kobla til heller, alså det har jo fynka men plutselig så fynka det ikkje lengre og sånn har det vert i mange uker nå.

- Har testa ip config men får bare lokal ip, gate way og dns osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Hvordan du har prestert å få TCP-protokollen inn i en port på hovedkortet ditt er for meg et mysterium, kan hende du mener TP-kabelen?

* Du har ikke lys på DNS? Har du en egen DNS i stua di?

* Det er vel ganske vanlig at din maskin har en lokal IP når du skriver ipconfig, dette kommer sannsynligvis av at routeren din er en NAT router. Ruteren har derfor én IP adresse på det lokale nettverket(192.168.1.1) og én IP mot internett. Når maskina du sitter på da skal få tilsendt noe fra utsiden av routeren sendes det egentlig til routeren som sender trafikken videre inn på det lokale nettverket.

Når det så gjelder hvorfor du ikke får kontakt med internett. Har du kontakt med den andre maskina som henger på routeren? (Jeg har noen vanskeligheter med å forstå hva du egentlig mener siden du har prestert å skrive hele innlegget på en eller annen dialekt. Kan være lurt å skrive tilnærmet bokmål hvis du virkelig vil ha hjelp.)

Er det vanligvis slik at du har 192.168.1.xxx som IP på maskina som ikke kommer ut på nett, eller er det slik nå også. Hvis du nå har IP og samtidig ikke får kontakt med internett så er det noe rart.

Er du sikker på at du har aktivert den tilkoblinga som bruker kabel, har du flere så kan det være lurt å prøve noen av de andre?(kontrollpanel->nettverkstilkoblinger)

Bruker du DHCP, eller har du skrevet inn IP-adressen selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...