Gå til innhold

TES: Oblivion Collectors Edition (!)


Anbefalte innlegg

Det høres lovende ut. Jeg antar disse brillene er bedre enn de som fulgte med et førstegenerasjons Geforce-kort jeg kjøpte for en del år siden - problemet med 3D-brillene mine var at man så "dobbelt" på hvert øye, slik at man til dels så bildet som var ment for høyre øye på venstre øye, og omvendt.

 

Denne typen 3D-briller fungerer i allefall som følger (så vidt jeg har forstått, da):

 

Man ser kun gjennom det ene glasset om gangen. Dvs at venstre glass er mørkt først (det blir svart pga LCD-krystaller som er bygget inn i glasset), og på skjermen vises skjermbildet som er tiltenkt det høyre øyet. Dette bildet ser man dermed kun med det høyre øyet.

 

Når neste frame skal vises, blir det høyre glasset svart, og bildet som nå vises på skjermen er kun tiltenkt det venstre øyet.

 

Deretter bytter det på igjen, og slik fortsetter det. Hvis man har 100Hz på skjermen vil hvert øye motta totalt 50 separate bilder per sekund.

 

Jeg er litt usikker på hva slags resultat man vil få med en LCD-skjerm vel og merke. For det første får man vel maks 60/75Hz på de fleste LCD-skjermer, avhengig av om man bruker DVI eller VGA-tilkobling, noe som tilsvarer maks 30/37,5 Hz på hvert øye, og for det andre vil jeg anta etterslep i skjermpanelet vil kunne spille en større rolle siden 3D-effekten kan bli litt skadelidende dersom man får synlig ghosting fra forrige frame hele tiden. Har man en rask LCD-skjerm bør det vel gå bra med tanke på ghosting i allefall.

 

Men på CRT funker det helt sikkert meget bra vil jeg tro, da jeg antar disse nye brillene er en god del bedre enn de jeg hadde. Jeg så jo en viss 3D-effekt med mine briller også, men problemet var at glassene på mine aldri ble helt svarte, så man så bildet gjennom glasset når det egentlig skulle blokkere bildet. :roll:

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm bestilte en CE jeg også fra CDON.

Må si at 518 kr totalt ikke er en upris egentlig, kun ca 100 kr mer enn en vanlig tittel.

 

Er veldig spent på dette spillet, jeg pleier egentlig ikke spille slike spill, nærmeste er vel "Diablo", har ikke spilt "Morrowind" engang og tenker på og plukke opp versjonen med add-on pakkene av dette også.

 

Uansett er student nå så det blir ikke noe Oblivion på meg får Juni tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, ikke hos CDON.com. Når man kjøper en film som koster 99kr, betaler man 99kr pluss 29kr frakt. INGEN TING MER.

Jeg har kjøpt derifra veldig mange ganger (over 50, vil jeg mene), og jeg har alltid benyttet oppkrav. Noen ganger har jeg måttet hente på posten, og noen ganger har den kommet rett i postkassa. Uansett har jeg aldri måttet betale noe mer enn den prisen for filmen(e) og frakten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For de som ikke vet hva Collector's Edition inneholder, og som er for late til å søke på Google:

 

http://img93.imageshack.us/img93/1284/16ej1.jpg

 

http://img157.imageshack.us/img157/4097/26ci.jpg

 

http://img157.imageshack.us/img157/2580/3guide9hr.jpg

 

Bonus-discen har både en 40-minutter lang dokumentar og ekstramateriale. :)

 

EDIT: Standard-manualen har ikke 12 sider. Den har 50 sider. En stygg skrivefeil fram in side der. :)

 

Moderatornotis: Fjerne img-tagger da bildene var veldig store. Bildene strakk og forumdesignet noe voldsomt. Samt finnes det fortsatt folk med modem. Tenk på dette neste gang. Snorre

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...