Gå til innhold

TES: Oblivion Collectors Edition (!)


Anbefalte innlegg

Servicepakke (samlet levering): kr. 79,00

Postoppkrav: kr. 44,00

Totalt: kr. 722,00

 

Litt OT.

Hvorfor skal Gamezone ha så godt betalt for å sende en liten pakke?

Eg vil si det er ofte eg lar være å trykke på bestillingsknappen hos Gamezone, av den enkle grunn at prisen inkl. forsendelse bli alltfor dyr.

Ikkje tale om at eg betaler 722 norske kroner for et spill.

 

Til informasjon kan eg nevne at CDON kun tar 29,-. Elkjøp 19,-

Endret av Kløno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
quote fra wikipedia

 

It has been confirmed by producer Todd Howard that the world will be larger than the previous installment in the series: The Elder Scrolls III: Morrowind.

 

For comparison the total above-ground area of Morrowind's game world was roughly 10 square miles, but the actual landmass was only around 6 square miles and then surrounded by water; not including either of the expansions.

 

With Oblivion the above-ground areas are approximately 16 square miles, considerably less water coverage; plus more than 200 underground dungeon areas and the realm of Oblivion.

 

"The realm of Oblivion" in lore is described as infinite; in game terms, you'll be exploring large randomly generated sections of extra-dimensional terrain every time you enter a portal and leave the normal world behind you. This is similar to the random dungeon generation of The Elder Scrolls II: Daggerfall.

 

There have been no official size estimates for the playable sections of "the realm of Oblivion".

 

Neither Morrowind or Oblivion has come close to the massive world as it existed in Daggerfall, estimated as being roughly twice the size of Great Britain, with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons. Instead Oblivion aims to bring more life and detail to the world, and not just massive size.

5571263[/snapback]

 

Heftig! Gleder meg.

Irriterer meg at jeg ikke har spilt Daggerfall, noen som har vert over alt i det spillet?

Lenke til kommentar
Irriterer meg at jeg ikke har spilt Daggerfall, noen som har vert over alt i det spillet?

5571562[/snapback]

Jeg har spilt det ganske mye tidligere, men har nok ikke vært på langt nær over alt enda. Da tror jeg man virkelig skal drive på, for å si det sånn, siden kartet over byer, dungeons osv i hvert land nærmest ser ut som et slags stjernekart - det er fullt av små prikker hvor hver prikk representerer en by/dungeon eller liknende. Og slik ser det ut for de aller fleste av landene i verdenen, og man kan jo reise fra land til land også.

 

Det blir vel nesten som å reise rundt i alle landene rundt middelhavet virkeligheten, og å prøve å besøke hver eneste by/tettsted i hvert eneste av disse landene, noe som blir umulig å gjennomføre i praksis. ;)

 

Det er bra de har med quicktravel i Daggerfall, for å si den sånn, slik at man slipper å GÅ/RI mellom alle de forskjellige stedene (man bare tar frem kartet, trykker på destinasjonen på kartet, og velger reisemåte). Det går jo teoretisk sett an å spasere fra by til by i spillet også, hvis man absolutt vil, men det er ikke å anbefale akkurat.

Lenke til kommentar
Irriterer meg at jeg ikke har spilt Daggerfall, noen som har vert over alt i det spillet?

5571562[/snapback]

Jeg har spilt det ganske mye tidligere, men har nok ikke vært på langt nær over alt enda. Da tror jeg man virkelig skal drive på, for å si det sånn, siden kartet over byer, dungeons osv i hvert land nærmest ser ut som et slags stjernekart - det er fullt av små prikker hvor hver prikk representerer en by/dungeon eller liknende. Og slik ser det ut for de aller fleste av landene i verdenen, og man kan jo reise fra land til land også.

 

Det blir vel nesten som å reise rundt i alle landene rundt middelhavet virkeligheten, og å prøve å besøke hver eneste by/tettsted i hvert eneste av disse landene, noe som blir umulig å gjennomføre i praksis. ;)

 

Det er bra de har med quicktravel i Daggerfall, for å si den sånn, slik at man slipper å GÅ/RI mellom alle de forskjellige stedene (man bare tar frem kartet, trykker på destinasjonen på kartet, og velger reisemåte). Det går jo teoretisk sett an å spasere fra by til by i spillet også, hvis man absolutt vil, men det er ikke å anbefale akkurat.

5571652[/snapback]

 

Hvordan er det i forhold til arena?

Er det noen plass man kan få tak i det kartet?

Lenke til kommentar
Hvordan er det i forhold til arena?

Er det noen plass man kan få tak i det kartet?

5571677[/snapback]

Her har du et oversiktkart over det som finnes av land i verdenen i Daggerfall i allefall (dette er et screenshot fra spillet ser det ut til). Dette fant jeg på denne siden.

 

Og her har du et kart som viser landområdene MED de "utallige" prikkene, som altså representerer byer, dungeons, tettsteder etc. Sistnevnte fant jeg på denne siden. Som du ser på dette siste kartet, så er det ganske mange steder man kan reise til. :yes:

Lenke til kommentar
Hvordan er det i forhold til arena?

Er det noen plass man kan få tak i det kartet?

5571677[/snapback]

Her har du et oversiktkart over det som finnes av land i verdenen i Daggerfall i allefall (dette er et screenshot fra spillet ser det ut til). Dette fant jeg på denne siden.

 

Og her har du et kart som viser landområdene MED de "utallige" prikkene, som altså representerer byer, dungeons, tettsteder etc. Sistnevnte fant jeg på denne siden. Som du ser på dette siste kartet, så er det ganske mange steder man kan reise til. :yes:

5572424[/snapback]

HOLY!! Stort ja!

Lenke til kommentar
Servicepakke (samlet levering): kr. 79,00

Postoppkrav: kr. 44,00

Totalt: kr. 722,00

 

Litt OT.

Hvorfor skal Gamezone ha så godt betalt for å sende en liten pakke?

Eg vil si det er ofte eg lar være å trykke på bestillingsknappen hos Gamezone, av den enkle grunn at prisen inkl. forsendelse bli alltfor dyr.

Ikkje tale om at eg betaler 722 norske kroner for et spill.

 

Til informasjon kan eg nevne at CDON kun tar 29,-. Elkjøp 19,-

5571415[/snapback]

 

Nå har du oppgitt "VISA" prisene til CDON og elkjøp, og oppkravsprisen til gamezone.. Men jeg kan være enig i at 79kr er mye... vanligvis koster det jo 35kr i frakt for et spill fra gamezone. Mulig CE er fyskisk større/tynger og at det derfor blir dyrere?

 

edit: rettet en leif.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Servicepakke (samlet levering): kr. 79,00

Postoppkrav: kr. 44,00

Totalt: kr. 722,00

 

Litt OT.

Hvorfor skal Gamezone ha så godt betalt for å sende en liten pakke?

Eg vil si det er ofte eg lar være å trykke på bestillingsknappen hos Gamezone, av den enkle grunn at prisen inkl. forsendelse bli alltfor dyr.

Ikkje tale om at eg betaler 722 norske kroner for et spill.

 

Til informasjon kan eg nevne at CDON kun tar 29,-. Elkjøp 19,-

5571415[/snapback]

 

Nå har du oppgitt "VISA" prisene til CDON og elkjøp, og oppkravsprisen til gamezone.. Men jeg han være enig i at 79kr er mye... vanligvis koster det jo 35kr i frakt for et spill fra gamezone. Mulig CE er fyskisk større/tynger og at det derfor blir dyrere?

5572665[/snapback]

 

Stemmer det. Coll.Ed. er rundt 500g, og normalt koster det da rundt 55kr for å sende det via brev+innpakning.

Bestilte forøvrig Coll.Ed. idag med mitt nye VISA kort, kan trygt si at jeg gleder meg til sent i Mars/begynnelsen av April :D

Lenke til kommentar

Da var Collector's Edition forhåndsbestilt her og =)

 

 

*glede seg litt*

 

Kanskje jeg faktisk vil gidde å "fullføre" dette.. og så kommer det vel en drøss gode MODs attpåtil, etterhvert.

 

 

 

Edit: Glemte å nevne at jeg betaler 568,- med frakt. VISA selvfølgelig. Altså under 600,- for collector's edition av et slikt spill, inkludert frakt. Slettes ikke ille.

 

Har ikke X360 og kommer heller ikke til å kjøpe den.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Da har jeg også bestilt :!:

 

Bestilte fra platekompaniet.no

 

Er det noen som har erfaringer derfra? Betalte 499,- + 30,- frakt for PC - Collector's Ed.  :thumbup:

5576504[/snapback]

 

 

Pokker at jeg ikke sjekket der først.. sendte en mail til Gamezone, som forøvrig bruker denne e-mail linken til support: support@@gz.no (...). Ikke rart det ikke funket.. hehe. Avbestiller hos GZ og prøver heller Platekompaniet. Penger spart er penger tjent.

Lenke til kommentar
Da har jeg også bestilt :!:

 

Bestilte fra platekompaniet.no

 

Er det noen som har erfaringer derfra? Betalte 499,- + 30,- frakt for PC - Collector's Ed.  :thumbup:

5576504[/snapback]

 

 

Pokker at jeg ikke sjekket der først.. sendte en mail til Gamezone, som forøvrig bruker denne e-mail linken til support: support@@gz.no (...). Ikke rart det ikke funket.. hehe. Avbestiller hos GZ og prøver heller Platekompaniet. Penger spart er penger tjent.

5576555[/snapback]

 

cdon har den til 489 + 29 i frakt, billigst til nå

Lenke til kommentar
cdon har den til 489 + 29 i frakt, billigst til nå

5576936[/snapback]

Med svensk cover å slikt tull det da eller?

5576953[/snapback]

 

ja, er visst med svensk omslag ja, det visste jeg ikke. har bestilt, er ikke så farlig om det står på svensk, norsk eller swahili for min del..

Lenke til kommentar

Ja, det vel ikke så nøye så lenge det bare er coveret som blir påvirket. Husker med skrekk & gru Need for Speed: Porche som jeg kjøpte på Elkjøp en gang i tiden... All tekst i hele spillet var på svensk, dvs både menyer, informasjon om biler og hele pakken, og ikke kunne jeg velge engelsk heller. Plagsomt, var det. :p

 

Men ingenting slår uansett den norske versjonen av Settlers IV - DET var tragisk det. Massevis av skrivefeil i spillet (samme ord staves forskjellig hver gang det brukes i mange tilfeller), og ekstremt dårlig skuespill på stemmene som var lest inn. Her snakker vi om skuespillere som er 40 ganger mer talentløse enn det man ser i "Hotell Caesar", og da begynner det å bli dårlige greier! :!:

 

(Jeg er ingen stor fan av skuespillet i "Hotell Caesar", som dere sikkert skjønner. ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...