ScadamiCa Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Hører skivsje lyder eller små smell inni toweret , noen som har ide hva det kan være? Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 hva med å åpne og se/høre? Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Kanskje ein harddisk som er på vei til ein bedre veden. På tide med backup? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Åpne og se, så finner du fort ut av hva inni der som lager trøbbel! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Min tur til å gjette: En kabel kommer borti en av viftene... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Kanskje et hamster som har okkupert kabinettet Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Den 2002-09-13 14:45, ueland85 skrev:Kanskje et hamster som har okkupert kabinettet Har aldri hatt hamster selv, men tviler på att en hamster lager "kinaputt-lyder" Forslagene med Harddisk som er i ferd med å dø og at kabel kan komme borti en av viftene høres fornuftige ut. Holder en knapp på harddisken jeg. Om en kabel kommer borti viftene blir det gjerne en høy RRRRRRRR lyd heller enn små smell nå og da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg tenkte på en løs molex-kontakt som hng og slang i luftstrømmen og av og til ble dratt inn til vifta. Når den kommer i kontakt men en av bladene sparker vifta den på skrå ut i gjen med et smell. Etter litt dingling så dras den mot vifta igjen. Søstra mi hadde hamster en gang, men den hadde aldri så mye magetrøbbel at det hørtes ut som kinaputter. :smile: Harddisken er også en mulighet, men det høres mer ut som en serie med klikk. Eller kanskje kondensatorene på hovedkortet sprenges en etter en ?? Vel, det er kanskje derfor han ikke er online lengre (og dermed svarer oss) Lenke til kommentar
Chronic Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 hehe... nei det er sikkert kondensatorene inni der som "popper" en etter en.. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Overslag i PWM delen i strømforsyningen? Høyfrekvent spenning/strøm = POFF ?? Hadde han hatt problemer med kondiser som poppa, så hadde det lukta velbrukt Libero (det kan jeg garantere). Han nevnte ikke noe om at det lukta dritt, så [ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-09-14 16:52 ] Lenke til kommentar
ScadamiCa Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 merkeleg nok har du slutta å lage lyder, men det kommer å går..... det var ikkje harddisken, ingen vifter. Sjekka alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå