Fjellsboe Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Kjører en boxed (retail fra Amd) xp 2100+ på et Gigabyte 7VRXP hk. Problemet er at cpuen blir identifisert som en Xp 1500+. Jeg har prøvd det meste: nyeste bios, overklokket fsb og vcore i bios, overklokket fsb med gigabyte sitt oc program i windows (dette siste alternativet rævkjørte win xp så jeg måtte reinstallere os`et). Manuell klokking ser ikke ut til å være løsningen, fordi den bare resetter seg til xp 1500+ igjen. Hadde det vært en xp1500+ så kan det forstås, en klokking fra 1300 mhz til 1733 mhz er ganske markant. Har sett på cpu-kjernen at det også står 2100 der. Nå er jeg litt i villrede, har amd produsert en cpu og kallt den for noe annet ? tips mottas med stor glede :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Kjør Wcpuid og sjekk multiplieren og FSB'en der. Du vet sikkert at det skal stå 13x og 133MHz der. Jeg tipper det står 13x 100MHz... Når du stiller FSB i bios, bla igjennom hele lista så du finner der FSB = 133 OG PCI = 33 (ikke FSB = 133 og PCI = 44) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå