Bjørn Andreas Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Faen heller... Kjøper Asus A8N sli premium... Er det verdt det?... har lest at det er mye feil med det :/ Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvis dette kun skjer i CS:S så er det veldig rart om det er feil med hovedkortet, da dette ville gjort systemet ustabilt ikke bare i CS:S. Du har fresh install av XP, og alle chipset-drivere er av ny type? Nye skjermkort-drivere? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg har i hvert fall ingen problemer i cs:source med mitt asrock 939dual sata2 og x2 3800+. Men det høres litt rart ut at hovedkortet er problemet da det kun skjer i cs:source... Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Det skjer ikke kun i CS:Source, men i alt som bruker prosessor kraft, Need for speed, Colin mcrae, Battlefield 2 osv. Men nå har jeg sendt returforespørsel på komplett. TREDJE gangen jeg har fått et defekt hovedkort fra Komplett =(.. 3 av 3 ganger Grunnen til at jeg tror det er hovedkortet er at jeg så en på nettet som hadde akkurat samme problemet, eneste felles nevner i systemet hans og mitt var nettopp hovedkortet Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Det skjer ikke kun i CS:Source, men i alt som bruker prosessor kraft, Need for speed, Colin mcrae, Battlefield 2 osv. Men nå har jeg sendt returforespørsel på komplett. TREDJE gangen jeg har fått et defekt hovedkort fra Komplett =(.. 3 av 3 ganger Grunnen til at jeg tror det er hovedkortet er at jeg så en på nettet som hadde akkurat samme problemet, eneste felles nevner i systemet hans og mitt var nettopp hovedkortet 5520147[/snapback] Det er så liten sannsynlighet for å få 3 defekte hvedkort at jeg nesten avskriver hovedkortet som feilkilde basert på sannsynlighet. Har du reinstallert xp etter at du fikk nytt system? Reinstall av CS:S? Oppdaterte drivere til chipset og skjermkort? Har du sjekka eventlog (hendelsesliste) i admintools på controlpanel? Endret 29. januar 2006 av gaardern Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 ja... Jeg har innstalert XP flere ganger! har til og med prøvd med forskjellige XP versioner og! Når det gjelder drivere har jeg prøvd både det som var med på CDen som fulgte med hovedkortet, og de nyeste som du får tak i på internett. Jeg har innstalert AMD dual core driver + registery hotfix for dual core. Og jeg har prøvd bortimot alle innstillingen i bios, prøvd med mere minne, prøvd med klokka cpu, prøvd med klokka minnet, prøvd med og uten cool 'n' quiet, jeg har prøvd absolut alt jeg har kommet på i det lille hodet mitt =) Jeg kan ikke se noen annen løsning enn at det er feil på hovedkortet, uansett! hvis det er samma greia når jeg får tilbake hovedkortet sender jeg inn CPU, det er den andre tingen som muligens er defekt, men som jeg tviler på! siden den virker fint i en periode før alt blir sirup Skal jeg være helt ærlig så er jeg drit lei å prøve å få ting til å virke som det skal Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) http://www.abit-usa.com/products/mb/bios.p...ies=1&model=306 Version: 14 Released Date: 2005-11-30 File Size: 286 KB Download Time (56K): 41.8 sec Description: Add new CPU support. The function “FanEQ control” now works as intended when installed the CPU “Athlon64 3800+”. BIOS compiled date: 11/11/2005 Var det denne biosen du opdaterte med? Den nevner jo faktisk nettop 3800. Endret 29. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Oppdaterte til den fordi den nevnete 3800+... men til ingen nytte *sukk* Jeg har gjort alt som er tenkelig.... så det må være en defekt del... mest sannsynlig hovedkortet. Jeg skal prøve å få testet cpuen min med et annet hovedkort, slik at jeg kan skjekke om det er cpu som er feilen Endret 29. januar 2006 av Bjørn Andreas Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 er faktisk en stor byrde for en fyr som meg og ikke få til pcen min slik den skal være Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ta en titt her : Dual Core Gaming Fix Guide Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 He-he............ Kjenner fornemmelsen. Har bygget mange computere, og har faktisk aldrig hatt større problemer enn at de kunne fikses i løpet av kort tid. Inntil jeg satte meg ned med nevøen for å bygge en til ham. Jeg klarte å brenne (bokstavlig) 2 hovedkort av, før jeg fant ut av at det var en overgang i frontdiodene i kabinettet. Det skulle ikke kunne la seg gjøre, men det røykla hele verkstedet mit to ganger. Kabinettet står her ennå flere måneder senere, til skrekk og advarsel. Jeg var flere dager om å komme meg over det. Har dog bygget 2 siden.........som ikke er brent av. Men må godt nok innrømme jeg var litt nervøs med den første. Det er ikke det man blir sur................det er måten. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Ta en titt her : Dual Core Gaming Fix Guide 5520294[/snapback] Er derfor jeg er fortvila .... jeg har prøvd vært eneste punkt på den listen, + enda et par ting til som ikke står der.... Hadde det vært så enkelt hadde jeg ikke lagd no sak ut av det Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 but anyway.... Jeg skal kryss skjekke alle delene for feil.. må bare få anledningen til å få gjort det først xD Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 juhu.. ... jeg kan nå..etter 1 måned konstatere at det ikke er CPU som er problemet som jeg fryktet .... Tviler sterkt på at det er hovedkortet og... Nå gjennstår det 2 ting å skjekke... kan være minne... bruker 1x512mb twinmos fra et dual channel sett ... kan muligens være det... også harddisken kan det være... etter at ytelses tapet kommer.. som det gjorde under innstalasjonen av FEAR også :S... så jobber harddisk konstant med ett eller annet...når jeg ikke kjører noen programmer er den også sånn.. (og ja, jeg har skjekket for virus) =) så.. hva tror dere?... Minne eller Harddisk? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 juhu.. ... jeg kan nå..etter 1 måned konstatere at det ikke er CPU som er problemet som jeg fryktet .... Tviler sterkt på at det er hovedkortet og... Nå gjennstår det 2 ting å skjekke... kan være minne... bruker 1x512mb twinmos fra et dual channel sett ... kan muligens være det... også harddisken kan det være... etter at ytelses tapet kommer.. som det gjorde under innstalasjonen av FEAR også :S... så jobber harddisk konstant med ett eller annet...når jeg ikke kjører noen programmer er den også sånn.. (og ja, jeg har skjekket for virus) =) så.. hva tror dere?... Minne eller Harddisk? 5574237[/snapback] 512mb minne er ALT for lite til FEAR og andre dagens nye spill... Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Var ikke når jeg spilte FEAR... det var mens jeg innstalerte det :S..... 512 er ALT for lite til alt etter min mening..... men det heldigvis bare midlertidig minne skal kjøpe 1024 mb Crucial BallistiX i mars Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Var ikke når jeg spilte FEAR... det var mens jeg innstalerte det :S..... 512 er ALT for lite til alt etter min mening..... men det heldigvis bare midlertidig minne skal kjøpe 1024 mb Crucial BallistiX i mars 5574354[/snapback] 512mb er så klart nok til å installere det, men twinmos er ikke noe gode minnebrikker... EDIT: Ingen kjøper vel 1024mb ram lenger nytt? 2x1gb sett er billige, synes jeg i hvert fall Endret 8. februar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) men back to the sak .... Hva tror dere det er som skaper problemet? Den smådefekte harddisken...? eller 512mb brikken fra et dual channel sett? Edit: Uff veit det.... men er ikke mitt så Twinmos er litt.... Rævva Endret 8. februar 2006 av Bjørn Andreas Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) sett CS:S med affinitet på en av kjernene F.eks CPU-1 og ALT annet på pcn på den andre kjerne f.aks CPU-0 dette burde løse problemet ditt Endret 8. februar 2006 av Lucifer89 Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 kan ikke gjøre det for hver eneste ting jeg skal gjøre ..... det blir sånn bare jeg bruker visualisation i Winamp.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå