Fjellsboe Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Kjører en boxed (retail fra Amd) xp 2100+ på et Gigabyte 7VRXP hk. Problemet er at cpuen blir identifisert som en Xp 1500+. Jeg har prøvd det meste: nyeste bios, overklokket fsb og vcore i bios, overklokket fsb med gigabyte sitt oc program i windows (dette siste alternativet rævkjørte win xp så jeg måtte reinstallere os`et). Manuell klokking ser ikke ut til å være løsningen, fordi den bare resetter seg til xp 1500+ igjen. Hadde det vært en xp1500+ så kan det forstås, en klokking fra 1300 mhz til 1733 mhz er ganske markant. Har sett på cpu-kjernen at det også står 2100 der. Nå er jeg litt i villrede, har amd produsert en cpu og kallt den for noe annet ? tips mottas med stor glede :smile: Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 hvis det er en xp2100+ kan du ofte sette den tildet i bois hvor det er ferdig stilt Lenke til kommentar
Fjellsboe Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Ja ich bin ein n00b :smile: Var seff en FSB jumper på hk som jeg hadde oversett, den sto på 100 Mhz default så jeg satt den til 133 og plutselig dukket det opp en xp2100+ istedet. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 fsb fsb fsb fsb fsb. Kan ikke få sagt d for ofte nok. Det er alltid der det ligger når det blir registrert "for liten" cpu enn det man egentlig har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå