LiamH Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei! Jeg har nå prøvd å få min Opel Kadett E 1,3 '86 til å fungere sånn høvelig. Har postet en del innlegg her og fått en del hjelp. Har også lest i Haynes og fått en viss forståelse der. Problemet er at jeg ikke skjønner forgasseren og alle disse engelske navnene på de forskjellige delene og får derfor ikke helt forståelsen av hvordan denne forgasseren fungerer. Er fortsatt plaget med at bilen kveles på tomgang og nå er det blitt så ille at den kveles med en gang jeg trår inn clutchen og slipper gassen (tenningssystemet er fullstendig renovert og helt i orden, så feilen ligger ikke der). Det jeg prøver å få til er å feilsøke på forgasseren (det mest åpenlyse som akselerasjonspumpen, hovedkammeret og chocken er i sjekket og i orden +rengjøring), men klarer ikke helt å bli klok på hva de forskjellige "duppedittene" gjør. Jeg lurte derfor på om det er noen her som har peiling på denne forgasseren og som kunne forklart meg kort (PÅ NORSK) hvordan den fungerer og hva som er viktig å se etter? Gjerne med bilde for å gjøre det lettere å forstå... Jeg trenger også forklaring på noen engelske utrykk og hva disse "duppedittene" gjør: -Thermotime Valve? -Secondary Throttle Vacuum Unit? -The Interlocking Arrangement -Part Load Enrichment Valve Har også fått med meg at både eldre VW og Skoda bruker disse forgasserne, så jeg håper noen vet noe om dem. Liam Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Kan ikke noe særlig om pierburg 2E3, men hadde en Varajet II (2ports Rochester med annet navn) med manuell choke på min gamle 1.3. Og det anbefales sterkt å bytte, hadde aldri tull med denne gasseren. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ikke at jeg skjønner veldig mye av de engelske utrykka selv, men det første er vel måling til automatchoken? Den er vil i nickersen på min i hvert fall... Ellers så lurer jeg på om du har justert tenninga på den, evt om det er gjort om klemma til fordeleren er skrudd skikkelig til (hvis ikke vrir fordeleren seg etterhvert, og du vil få gæren tenning som kan resultere i at den ikke går ordentlig på tomgang Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ikke at jeg skjønner veldig mye av de engelske utrykka selv, men det første er vel måling til automatchoken?Den er vil i nickersen på min i hvert fall... Ellers så lurer jeg på om du har justert tenninga på den, evt om det er gjort om klemma til fordeleren er skrudd skikkelig til (hvis ikke vrir fordeleren seg etterhvert, og du vil få gæren tenning som kan resultere i at den ikke går ordentlig på tomgang 5494160[/snapback] Hei! Jepp. Alt på tenninga er i skjønneste orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå