Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med en Pierburg 2E3 -forgasser


LiamH

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå prøvd å få min Opel Kadett E 1,3 '86 til å fungere sånn høvelig. Har postet en del innlegg her og fått en del hjelp. Har også lest i Haynes og fått en viss forståelse der. Problemet er at jeg ikke skjønner forgasseren og alle disse engelske navnene på de forskjellige delene og får derfor ikke helt forståelsen av hvordan denne forgasseren fungerer. Er fortsatt plaget med at bilen kveles på tomgang og nå er det blitt så ille at den kveles med en gang jeg trår inn clutchen og slipper gassen (tenningssystemet er fullstendig renovert og helt i orden, så feilen ligger ikke der).

 

Det jeg prøver å få til er å feilsøke på forgasseren (det mest åpenlyse som akselerasjonspumpen, hovedkammeret og chocken er i sjekket og i orden +rengjøring), men klarer ikke helt å bli klok på hva de forskjellige "duppedittene" gjør. :hmm:

 

Jeg lurte derfor på om det er noen her som har peiling på denne forgasseren og som kunne forklart meg kort (PÅ NORSK) hvordan den fungerer og hva som er viktig å se etter? Gjerne med bilde for å gjøre det lettere å forstå... :blush:

 

Jeg trenger også forklaring på noen engelske utrykk og hva disse "duppedittene" gjør:

 

-Thermotime Valve?

-Secondary Throttle Vacuum Unit?

-The Interlocking Arrangement

-Part Load Enrichment Valve

 

Har også fått med meg at både eldre VW og Skoda bruker disse forgasserne, så jeg håper noen vet noe om dem. :thumbup:

 

Liam

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg skjønner veldig mye av de engelske utrykka selv, men det første er vel måling til automatchoken?

Den er vil i nickersen på min i hvert fall...

 

Ellers så lurer jeg på om du har justert tenninga på den, evt om det er gjort om klemma til fordeleren er skrudd skikkelig til (hvis ikke vrir fordeleren seg etterhvert, og du vil få gæren tenning som kan resultere i at den ikke går ordentlig på tomgang ;)

Lenke til kommentar
Ikke at jeg skjønner veldig mye av de engelske utrykka selv, men det første er vel måling til automatchoken?

Den er vil i nickersen på min i hvert fall...

 

Ellers så lurer jeg på om du har justert tenninga på den, evt om det er gjort om klemma til fordeleren er skrudd skikkelig til (hvis ikke vrir fordeleren seg etterhvert, og du vil få gæren tenning som kan resultere i at den ikke går ordentlig på tomgang ;)

5494160[/snapback]

 

Hei!

 

Jepp. Alt på tenninga er i skjønneste orden! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...