Gå til innhold

Dårlig lyd ifra bærbar pc

vihovde

Anbefalte innlegg

Har en REC P4 M 1.7 Ghz m/ 512 mb ram. Når jeg kobler pc høytalerene i i det hullet med ett tegn som en hodeklokke blir lyden meget redusert, må skru volumet på fullt for å høre noe særlig.

Hadde tenkt å bruke denne sammen med WMC og en bærbar HD i stuen når jeg ikke hadde bruk for den. Har ikke prøvd å koble den til forsterkeren i stuen enda, da jeg ikke tar sjangsen på å ødelegge noe ?

Har dere litt peiling på dette ? Finner ikke andre innganger på min maskin, bortsett ifra ett hull med ett tegn som en mikrofon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje det bare er pc-høyttalerne som er litt tungdrevne? den utgangen er jo beregna for hodetelefoner, så man kan ikke vente all verden. dvs. at med en forsterker burde det funke supert, ødelegge noe gjør du neppe.

5493692[/snapback]

Vel.. Jeg vet ikke, jeg har kun ett innebygd lydkort i min stasjonære maskin og det fungere som bare det :D

Det er snakk om 2 høytalere og en sub (pc høytalere). Men det burde jo ha vært en "line out" på en bærbar (eller kanskje det er den jeg bruker ?) :blush:

Vel, får taste dette ut med å koble den til forsterkeren imorgen.

Noen andre som har noen tips ?

Lenke til kommentar
kanskje det bare er pc-høyttalerne som er litt tungdrevne? den utgangen er jo beregna for hodetelefoner, så man kan ikke vente all verden. dvs. at med en forsterker burde det funke supert, ødelegge noe gjør du neppe.

5493692[/snapback]

Vel.. Jeg vet ikke, jeg har kun ett innebygd lydkort i min stasjonære maskin og det fungere som bare det :D

Det er snakk om 2 høytalere og en sub (pc høytalere). Men det burde jo ha vært en "line out" på en bærbar (eller kanskje det er den jeg bruker ?) :blush:

Vel, får taste dette ut med å koble den til forsterkeren imorgen.

Noen andre som har noen tips ?

5493853[/snapback]

Hei.

Den bærbaren jeg hadde før, en gammel en, hadde samme problem med den, når jeg koblet til eksternt anlegg til lydutgangen, den som du bruker, så måtte jeg skru opp lyden ekstremt på høytallerne for å høre musikken bra!

Å dette var pga at forsterkeren i pcen var for dårlig.

Usb Lydkort, en liten dongel, som selges over alt, kan være det hjelper, trodde det skulle hjelpe, om forsterkeren i dongelen er bedre enn dn du har nå i pcen.

Lenke til kommentar
Få fatt i en slik kabel og koble den fra hodetelefonutgangen i dataen til anlegget ditt. Du ødelegger ingenting. Sjekk også voluminstillingene på dataen din.

mini-jack-rca.jpg

5493944[/snapback]

Om han har dårlig forsterker i pcen som jeg hadde, er det ingenting som hjelper ihvertfall. Men ja, sjekk voluminstillinger osv..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om han har dårlig forsterker i pcen som jeg hadde, er det ingenting som hjelper ihvertfall. Men ja, sjekk voluminstillinger osv..

5494253[/snapback]

Husk hvertfall å sette på max volum (på både "Volume Control" og "Wave"), da vil lydutgangen tilsvare en line-out. Det kan da ikke være heelt ubrukelig lyd ;)

Lenke til kommentar

5494253[/snapback]

Husk hvertfall å sette på max volum (på både "Volume Control" og "Wave"), da vil lydutgangen tilsvare en line-out. Det kan da ikke være heelt ubrukelig lyd ;)

5545599[/snapback]

På min bærbar, var selvfølgelig volume controll og wave på maks, men det var dårlig lyd når jeg kobla til anlegget mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...