Gå til innhold

Amazon.co.uk priser toll mva frakt?

Anbefalte innlegg

Håper jeg ikke poster på feil sted, men for å diskutere bøker må man jo skaffe bøkene først.

Jeg har prøvd å lese litt tollregler, mva pliktig, fortollningsgebyr... umm... ja, og er forvirret.

Bøker er vel mva fritt (både i England og Norge) og da er vel prisen som står på siden dems riktig.

Ser at bøkene hos dem ofte har en lavere pris en list price, og den ene boken jeg har lyst på hadde nesten 50% av listprice :)

Så er spørsmålet , hva må jeg betale ?

La oss si at jeg kjøper 3 bøker til $20 pr stk som skal sendes vanlig fraktmåte (air mail).

Frakt:

+ 3 x £0.99 (per bok)

+ 1 x £3.99 (per deievery)

= £6.96

12 x £6,96 = 83.5 kr (var jo ikke så ille med frakt).

12 x 3 x £20 = 720 kr

Da blir totalsummen på ca 800 kr som er en del billigere enn om jeg kjøpte dem i Norge.

Er det noe skjulte avgifter som jeg har glemt å regne med? Skal man betale noe toll eller mva eller andre avgifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor er mva regnet inn her da? Er ikke den 25% av prisen på varen? :hmm:

5494325[/snapback]

Som trådstarter skriver, er det ikke merverdiavgift på bøker. Dersom man bestiller bøker fra utlandet, kan man derfor trekke fra merverdiavgiften om den er inkludert i prisen. Amazon oppgir imidlertid -- så vidt jeg vet -- priser uten merverdiavgift. Da skal det ikke komme noe i tillegg til prisen på bøkene pluss frakt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nei det er ikke noe mer, utenom eventuell avgift på Visa kortet du betaler med eller med et annet kort du betaler med.

Prisene på amazon.co.uk er med VAT (UK versjon av moms), men på bøker så er det ikke VAT. Hvis du bestiller noe med VAT vil de trekke fra VAT før det blir sendt til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...