sjefen_ Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Har nettopp kjøt nye pc og begynnt å klokke den... D Har Abit BD7II-RAID og en 2,0ghz p4 northwood. Har globalwin cpu-kjøler. (på databutikken sin side står det maks 2,8ghz, på boksen 2,0....) Kjører nå på 2,3, og det blir varmt..., hovedkortet car oppe på 46! grader. Jeg bruker "Hardware sensors monitor" og "Winbond Hardware Doctor" til å lese av temperaturer (de viser det samme). Er temperaturene farlig, og er de rette?? er litt skeptist til hovedkortet, lurer på hva det tåler....... Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Hallo... Jeg har også en 2GHZ nw. Den kjører jeg på 2,4, men jeg klarer også og kjøre den på 2,5, men da blir den litt ustabil. Min ligger på 50 gc Du har en grei nok temp, men hvis du vil ha den enda litt lavere, burde du smøre på litt as3 kjølepasta. Guide: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Fredrik Lenke til kommentar
durabit Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Fin maskin du har :smile: , får akkurat samme hovedkort og prosessor i posten i morgen. Jeg håper på å kunne klokke opp til 2.5 med en Alpha-vifte fra Microplex. 50 grader er jo ikke så mye. Hvilken type minne har du? Jeg har valgt Samsung DDR 2700. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Eh...Jeg kjører p4 [email protected] burde dere klare...Har dere satt opp vcore? Det hjelper på stabiliteten... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Har as3.. Har ikke prøvd å klokke mer, alle mulige programmer viser 46c på hovedkortet (load) lurer på hvor mye det tåler, for det er jo høyt. (som standard hyler og skriker alle programmene vilt..) Har no-name pc2700 ram, så med ram/fsb på 1:1 så kan jeg kjøre på 2,66ghz uten at rammen skal stoppe det :smile: Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Klarer du og stille på volten på rammen din? Jeg klarer ikke få min høyere. Jeg kjører med 1,8 vcore(Har voltmodda) Er det noe annet som kan sinke klokkinga? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 46C er jo ikke mye i det hele tatt. En CPU som holder 46C Load er jo rimelig kald Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Ehh, jeg har kald CPU, men det er hovedkortet om bekymrer meg, systemp er 47 grader load!, ikke cpu men hovedkortet! Synes det er alt for varmt for det sstakkars hovedkortet mitt.... Lenke til kommentar
durabit Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Den 2002-09-14 10:54, sjefen_ skrev:Ehh, jeg har kald CPU, men det er hovedkortet om bekymrer meg, systemp er 47 grader load!, ikke cpu men hovedkortet! Synes det er alt for varmt for det sstakkars hovedkortet mitt.... Hmm kan forklaringen være så enkel at den viftekontakten du bruker til CPU'en kalles for system av Abit? Mitt gamle Abit har 3 viftekontakter og den ene kalles system og en annen for CPU. Nå skal jeg forresten i gang med å rigge sammen mitt nye system, Abit BD7-II Raid og Pentium 2GHz. Jeg fikk faktisk prosessoren i boxed versjon fra Databutikken selv om jeg kjøpte prosessoren i bulk uten vifte. Kult. 200,- spart. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Tror ikke det, har jo egen måler for cpu og den er varmere....., har lokalisert måleren for systemp på hovedkortet, den kjennes ikke varm ut, så jeg lurer litt på hvordan den måler........ Lenke til kommentar
durabit Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Høres da ut som en feil på hovedkortet. Jeg skal rigge til en PC tilsvarende ditt system i dag. Blir interessant å se hva mitt hovedkort rapporterer. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Vel, det står i manualen at de to pinnene som stikker opp enten kan være som de er og måle temperatur, eller så kan man koble på en to leder temperatursensor ellernoe sånt. Lurer på om en bios oppdatering kan fikse temperaturavlesningen? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hva er egentlig høy temp og vanlig temp på en P4 Northwood? (2.533Ghz) Lenke til kommentar
durabit Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Hmm kan forklaringen være så enkel at den viftekontakten du bruker til CPU'en kalles for system av Abit? Mitt gamle Abit har 3 viftekontakter og den ene kalles system og en annen for CPU. Nå skal jeg forresten i gang med å rigge sammen mitt nye system, Abit BD7-II Raid og Pentium 2GHz. Jeg fikk faktisk prosessoren i boxed versjon fra Databutikken selv om jeg kjøpte prosessoren i bulk uten vifte. Kult. 200,- spart. Har nå endelig fått testet systemet litt etter at jeg fikk ny Lepont strømforsyning fra Microplex. Jeg har ikke problemer med å boote inn i Windows med 2700MHz. Temperaturen ligger på under 50 grader idle. Jeg kommer nok til å legge meg på 2500. Med maks vcore ligger temperaturen på ca. 47 grader idle. Uten overklokking ligger temperaturen på 40-41 grader idle. Jeg bruker en Alpha 8942 vifte med en Papst 26 dB/58 m3. Not bad. Er det forresten noen som har erfaringer med en Swiftech 4000 (eller 478) og en 2GHz Intel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå