Gå til innhold

P4 2,0@2,3 43idle 50 load?

sjefen_

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøt nye pc og begynnt å klokke den... D

Har Abit BD7II-RAID og en 2,0ghz p4 northwood. Har globalwin cpu-kjøler. (på databutikken sin side står det maks 2,8ghz, på boksen 2,0....) Kjører nå på 2,3, og det blir varmt..., hovedkortet car oppe på 46! grader. Jeg bruker "Hardware sensors monitor" og "Winbond Hardware Doctor" til å lese av temperaturer (de viser det samme). Er temperaturene farlig, og er de rette??

er litt skeptist til hovedkortet, lurer på hva det tåler.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har as3.. Har ikke prøvd å klokke mer, alle mulige programmer viser 46c på hovedkortet (load) lurer på hvor mye det tåler, for det er jo høyt. (som standard hyler og skriker alle programmene vilt..) Har no-name pc2700 ram, så med ram/fsb på 1:1 så kan jeg kjøre på 2,66ghz uten at rammen skal stoppe det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-14 10:54, sjefen_ skrev:

Ehh, jeg har kald CPU, men det er hovedkortet om bekymrer meg, systemp er 47 grader load!, ikke cpu men hovedkortet! Synes det er alt for varmt for det sstakkars hovedkortet mitt....

Hmm kan forklaringen være så enkel at den viftekontakten du bruker til CPU'en kalles for system av Abit? Mitt gamle Abit har 3 viftekontakter og den ene kalles system og en annen for CPU. Nå skal jeg forresten i gang med å rigge sammen mitt nye system, Abit BD7-II Raid og Pentium 2GHz. Jeg fikk faktisk prosessoren i boxed versjon fra Databutikken selv om jeg kjøpte prosessoren i bulk uten vifte. Kult. 200,- spart.

Lenke til kommentar

Quote:

Hmm kan forklaringen være så enkel at den viftekontakten du bruker til CPU'en kalles for system av Abit? Mitt gamle Abit har 3 viftekontakter og den ene kalles system og en annen for CPU. Nå skal jeg forresten i gang med å rigge sammen mitt nye system, Abit BD7-II Raid og Pentium 2GHz. Jeg fikk faktisk prosessoren i boxed versjon fra Databutikken selv om jeg kjøpte prosessoren i bulk uten vifte. Kult. 200,- spart.

Har nå endelig fått testet systemet litt etter at jeg fikk ny Lepont strømforsyning fra Microplex. Jeg har ikke problemer med å boote inn i Windows med 2700MHz. Temperaturen ligger på under 50 grader idle. Jeg kommer nok til å legge meg på 2500. Med maks vcore ligger temperaturen på ca. 47 grader idle. Uten overklokking ligger temperaturen på 40-41 grader idle. Jeg bruker en Alpha 8942 vifte med en Papst 26 dB/58 m3. Not bad. Er det forresten noen som har erfaringer med en Swiftech 4000 (eller 478) og en 2GHz Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...