Gå til innhold

Nytt skjermkort. Hjelper det meg noe?

Nilseman

Anbefalte innlegg

I maskina mi har jeg idag et TNT2 32mb skjermkort(nvida tror jeg)

PC-en er en 500 MHz Amd/K6 og jeg har 512MB ram. Lurte på å bytte til et nytt skjermkort, i håp om at dette kanskje ville redde meg litt i forhold til nye spill, framfor å bytte prossessorhovedkort.

Noen som har noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok ikke være noe vits å kjøpe et nytt, fancy 3-4000 kroners grafikkort. Men et Geforce 2 MX kort med f.eks 64Mb minne vil nok være en merkbar forbedring ja.

Evt kan du jo få tak på et Geforce 2 GTS/Pro/Ultra kort også. De bør gå for en billig penge alle sammen nå om dagen.

Lenke til kommentar

Støtter de andre , du burde kjøpe nytt hovedkort/prosessor/ram . Men ellers vil jeg annbefale Geoforce 3 ti kort ( Finnes på komplett .no til 800 kr ). 2 kollegiar av meg har Intel PII 450 og de oppgraderte fra TNT til GF 3 ti 200 med stort hell. Vil øke levetiden på maskinen din med 6 mnd-1 år.

Lenke til kommentar
Quote:

Nilseman skrev (2002-09-13 14:01):

I maskina mi har jeg idag et TNT2 32mb skjermkort(nvida tror jeg)

PC-en er en 500 MHz Amd/K6 og jeg har 512MB ram. Lurte på å bytte til et nytt skjermkort, i håp om at dette kanskje ville redde meg litt i forhold til nye spill, framfor å bytte prossessorhovedkort.

Noen som har noen tips her?

Du ville merke litt om du hadde kjøpt et nytt skjermkort. Men det er ikke noen vits å kjøpe et GF4ti 4600 det ville du ikke fått 100% utnyttelse av, Da ville eg heller kjøpt et GF2 eller GF3 kort.
Lenke til kommentar
Quote:

Cursed skrev (2002-09-13 15:43):

jeg hadde en nokså lik maskin som deg, bare 128mb ram og TNT skjermkort, oppgraderte til GF2 MX 400 32mb og 256mb ram, og det hjalp en del.

f.eks 3D-Mark scoren gikk opp fra 700-900 til nesten 3000.

Litt mindre enn det eg har med mitt GF2 ultra 64ddr. Fikk ca 3500 poeng. Om eg innvester i et GF4 ti4600 så vil eg påstå at eg hadde fått 7-8000 poeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...